This post might give a taste of paradise...

...så var jag tillbaka igen, efter semester nr två utanför the states. På torsdagen lämnade jag Connecticut, tog mitt pick och pack, satte mig på flyget och landade ca 4 timmar senare i Cancun Mexico, i och med tidsskillanden blev dagen också två timmar längre, så det fanns gott om tid att göra...ingenting. Tog in på ett hostel i Pok ta pok, droppade av väskorna och gick ut i hetsolen för att kolla läget. Fem minuterns promenad och sedan kunde jag känna sanden mellan tårna, kanske den ända jag begärde just då. Kvällen därpå befann jag mig i Palaya del Carmen där de resterande sju dagarna I Mexico spenderades.

Detta skulle kunna ha varit vilken charterresa som helst men genom att bo på hostel, leva billigt och inte behöva rätta dig efter någon annan än sig själv, gjorde att jag fick ut så mycket mer av den här resan. Nu strosade jag ju visserligen inte runt som en enstöring själv hela veckan (men ni hajjar min poäng?!) utan stötte ihop med chicksen, Lisa, Emilia, Denize och Jenny av en slump i shoppingstråket inne på American Apprel redan på lördagen, säger ju också en hel del om hur stort Playa del Carmen är också eftersom jag inte hade en aning om var de höll hus just då. Hur som helst, planen var att mötas upp på söndagen men det blev en dag tidigare. Middag, tacostacotaco (det mexikanska käket är inte jätteäkligt, konstaterade jag ganska snabbt) och födelsedagspartaj hemma hos Petter på Playas mysigaste takterass den kvällen.

De kommande dagarna var hårt och slitsamt chill-liv, utflyckter till vita stränder och turkost hav. Palmer, färsk tropisk frukt, solbränd hud, ingen klocka att skynda efter och när ditt enda problem är att din handduk är full av sand när du kommer upp ur vattnet det är då du inser hur bra du har det, jag vet inte med er men sånt ger i alla fall mig rysningar.

När jag ligger här och tittar på bilderna från och ser tillbaka på den har oväntade och ganska oplanerade trippen kan jag bara sammanfatta det såhär, ta det lungt i, Mexico är tiden knappast det största bekymmret och som vi sagt så många gånger tidigare Mañana Mañana!









Som ni ser, ganska otrevliga miljöer, stressade människor och inte en skymt av solen. Paradiset är rätt jobbigt sådär...

Kommentarer
Postat av: Maggie

Hej Erkkan! :)

tackar, och du har helt ratt, det ar fortfarande hur skont som helst ;)

Men inte ser det sa fy skam ut for din del heller, skoj med mexico. hade du det bra? Och brannan ser fantastisk ut :)

Hors!

Pusspuss

Postat av: josefin

fy fa-a-n vad härligt!!!!!!!!!!!!!!!!!! det börjar i alla fall bli vår här så humöret är lite bättre än vanligt. saknar dig

2009-03-27 @ 09:56:19
URL: http://egoflow.blogg.se/
Postat av: pernilla

hola!!

auuu jag mår finbra här borta i england liite mycket jobb måste jag ju säga. det är dock nödvändigt för att få det att gå runt. jag har dock planerat att återvända i månadsskiftet jun/jul. så vistelsen kanske inte blev så lång som jag tänkt men tillräckligt. nå fröken amerikan slash mexikan slash spanjor och allt vad de nu är. hur leker livet ? när återvänder du ? hoppas du kommer hem någon gång i mitt stråk så vi kan återförenas :D pusss puss fröken

2009-03-31 @ 22:09:05
URL: http://pernillaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback