När tandkrämen tar slut...

Faktum är att nu kan jag känna att utan att räkna månader att det gått ett tag sedan jag lämnade Sverige i början av november. Tandkräm är en förbrukningsvara som de flesta av oss använder en lite klick varje dag. Det första jag köpte när jag kom hit var en tub Colgate och nu sjunger den alltså på sista värsen. Min poäng är att utan räkna dagarn från ett visst datum kan man helt enkelt avgöra hur lång tid som passerat bara genom att klämma på tandskrämstuben eller shampoofalskan, känna på rakbladen eller vrida på roll-on sticket.

I natt fick vi 2-3 inces snö, vilket väl ungefär är lite mer än en decimeter. Hela dagen har det öst ned snöblandat regn. Vi var ut en stund på förmiddagen, jag hann bygga en snölyckta sedan var jag genomblöt. Jag börjar bli van med att skolan är stängd så fort det kommer ett större snöfall, detta kallar de för "snow day" och då är det ungefär som om det vore livsfarligt för barn att vistas utomhus. Försöker minnas hur ofta det inträffade under de år jag gått i skolan, och jo snökaoset 98 då var vi lediga ett par dagar, för att vi bokstavligt talat var insönade! Här blir folk som förvånade och liksom handikappade när de kommer lite mer snö än vanligt och ändå är vinterdäck inte något särsklit förekommande?!
Jag börjar blir van med att folk kör med helljuset på så fort det börjar skymma och paraktiskt taget aldrig bländar av vid möte. Jag är van vid att svänga höger trots stoppljuset visar rött. Jag är van vid att inte skiva osten förhand med en vanlig osthyvel, för de har ingen, utan köper såklart färdigskivat. Jag har vant mig vid att allt ifrån matvaror till hudlotion endast finns i super stora förpackningar. Jag förvånas inte längre över allt slöseri, att allt måste vara inplastat, inplastat och inplastat och så ett lager till med plast. Att det finns flytande smör att hälla över dina popcorn när du går på bio är inte något konstigt längre, jag menar fett kan man väll aldrig få för mycket av?. Jag är van vid att jag alltid måste bokstavera mitt efternamn, att ingenting smakar som hemma och att allt fungerar på det "amerikanska viset" här. Jag kör fram och tillbaka från skola och dagis som om jag kände vägen som min egen ficka, brer toasts med jordnötssmör som om jag aldrig hade gjort annat och svarar på minst tjugo varför det-frågor om dagen. Jag är van vid att någon annan packar min matkasse åt mig när jag åker och handlar. Jag har vant mig vid att de jag tycker om inte finns nära och att de där ikea-köttbullarna inte smakar det minsta som mammas...

Jag har vant mig vid det här livet här och hittills har inte det här landet lyckats charma mig. Däremot kan jag tala om att det finns det tre kids som verkligen kan och som sällan eller aldrig ställer till problem. Vad jag kan minnas har jag inte en enda gång behövt  ta i tu med en gallskrikande unge, visst rinner tårarna om ett finger kommer i klämm eller så, men jag menar vem vill inte skrika rätt ut ibland när sånt händer. Skillnaden är bara att vi vuxna helt enkelt får lov att bita ihop och hålla masken.

Här nedan kommer lite fina bilder från min och Dennis skiddag och lite annat smått och gott...

















Det var allt för nu. Att jag tänker på och saknar er det vet ni redan. So long...

Kommentarer
Postat av: Josefin

Ni är fins & jag saknar er så jävla mycket. det är en halv evighet till ni kommer hem... Men jag är glad att du har det bra. Kram!!!!!!

Postat av: Pappa Kalle

Det är alltid lika trevligt att läsa Dina inlägg Det beror på att Ditt språkbruk är så "målande" och innehållsrikt. Det är en talang som Du skall vårda och som kan ge Dig många rika upplevelser i vardagslivet.



Kram!

2009-02-03 @ 23:16:03
Postat av: josefin

Jag ser att du fått en helt ny fin header... trum trum trum. Hört att min är på G också! Neon var det som var nyckelordet va? ;-)

2009-02-04 @ 16:02:02
Postat av: Josephine

Haha heeej! Det är bra, och med dig? :)

Oh, jag förstår det. Cant wait tills vi åker! Du får helt enkelt slänga dom gamla kläderna kanske? ;) Haha!



Puss, ta hand om dig!

2009-02-06 @ 15:43:51
Postat av: Maggie

Hej E!

Ja jag tycker verkligen att du borde byta varldsdel igen ;D

Dock ar det ju inte helt fy skam att aka skidor heller, fast just nu skulle jag inte mot allt i varlden byta bort varmen och allra helst inte mot vinterskor ;)

Vilka fina bilder du har!!! Vi fotar sa mycket vi kan men alla blir inte helt bra, plus att det tar san tid att ladda upp bilderna.. Ar det samma dar? Att det tar lang tid att fa upp bildrna?



Snart ar varan tandkram ocksa slut!! :P



Vi hors!

Puss och kram /M

2009-02-08 @ 01:33:04
URL: http://maggieocherik.blogspot.com
Postat av: mamse

Nya erfarenheter, mammas köttbullar ...

2010-02-12 @ 18:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback