Fiskmås, en fågel som tillhör familjen måsar och trutar

Hej, det går vägen nu och på fredag ger vi oss ut på roadtrip. Det går alltså inte på räls utan antingen rullar vi iväg i en Volvo eller en skumpig Ford. Jag fick ledigt på fredag så vi sticker så tidigt vi kan för att slippa rusningstrafiken i NY . Ladda med bra musik i högtalarna och inte att glömma färdkost. Turen går mot Wasington och vidare ned mot Anapolis. Får se vilka stopp vi gör på vägen...

En liten inflikare, vad tycker ni om det nya? Förhoppningsvis syns det att jag bytt header och profilbild. Jag är inte helt nöjd själv men jag lämnar det såhär just nu.

Tisdag, dagen började med blåbärsscones och icecoffe på Barens n' nobels, allt rullade på somvanligt. Jobbade till halv 8 och åkte direkt till gymmet i New Cannan efteråt. Ser ju till att utnyttja de båda fria gymmedlemsskapen jag har tillgång till här, inte illa eller hur? Det andra gymmet ligger här i Norwalk där Bea har simmning två gånger i veckan, numera skjutsar jag henne dit och medan hon kör simtag i poolen svettas jag på löpbandet. Föredrar hur som helst det förstnämnda som också är större och fräschare. När jag kom dit den här kvällen insåg jag snabbt att på säkert 12 av de 14 teveapparater visades en och samma sänding med Obama. och frågan är väl egentligen var han inte syns? och titta här, vad sägs som den här super söta Obama-dockan, några spekulanter? för 20$ kan den bli din!



En väldigt kort sammanfattning av helgen. Filmkväll (Stoned) fredag. Promenad Central Park, vin, och barhäng med Australienargrabbarna lördag. Huvudvärk och Thaimat söndag. Bortsett från promenaden hängde vi, jag och D ut större delen av helgen. Vi frågar oss igen, vad vore vi och vad gjore vi utan den andre?



Jag ligger en del efter med bilduppdateringen (igen), några bilder från förra helgen kommer här...


Den stora bilden ovan finns det en ganska kul historia bakom, jag tog den i Soho när jag stod och väntade på att D skulle komma med tunnelbanan, ni ser lycktstolpen, jag var helt övertygad om att det var en liten fiskmåsrakkare som satt där uppe men nejdå, det är ju en övervakningskamera, är det bara jag, eller skulle det inte ha känts lite mer "naturligt" om det vore en fågel?! Efter att den bilden togs, medan jag väntade, gick jag och köpte brända jordnötter?! (i tron om att det var brända mandlar) och blev i samma stund "påhoppad" av en amerikan i oversized skinnjacka och pimpiga örhängen som insisterade på att jag skulle satsa på modellbranschen. Liknande hade hänt D när hon var på väg för att möta mig, det händer då och då det där, står du själv och ser ut att inte ha något för dig tycker folk här om att bryta in, man får helt enkelt så gått det går se upptagen ut om man vill undvika att någon (för det mesta skum typ) tar sig friheten att börja konversera...

Vad mer då? Denize fyllde ju år också, 22 år blev hon, det firades med skumpa, massa mat och så bakade vi några sånna här, vad ni nu väljer att kallade dem...


Nästa tidag gott folk, åker jag till Barcelona, resa kom som en överraskning då Toni ringde mig när jag satt i bilen påväg hem till D och frågade mig om jag tyckte det var okej?!  En betald resa till Barca en vecka, behövde jag ens tänka efter där tror ni? Det blir ett återseende av en av det härligaste europiska städer jag besökt, förhoppningsvis får jag träffa Karin också som flyttade dit ungefär samtidigt som jag åkte hit...Jag måste säga att jag är rätt nöjd.

Vi säger väl så tror jag. Vi hörs.


Kommentarer
Postat av: Josefin

INTE illa med Barcelona!!!! Jag vill med tillbaka, helt fantastisk stad! Men du. Jag älskar dig. Ni är så söta på alla bilder att jag faller pladask platt mot marken. Kram!

Postat av: Margareta

Härliga bilder med fint väder, medans vi fryser här i Sverige -12 grader nu på lördag morgon.

Vilken gullig docka, varför så dyr?

Ha nu en trevlig roadtrip, hoppas ni får många härliga upplevelser och KÖR försiktigt!

kram/Margareta

2009-02-14 @ 07:31:37
Postat av: Obsique

Heey snygging! Det var ok att du hakade på ikväll :P så vi ses utanför mitt jobb när jag slutar kl 14.55 ;) så shoppar vi loss barcelona o är uppe all night long :D weei! puss o räserbajs!

2009-02-20 @ 09:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback