Annapolis, Washington, Barcelona

En presidentvilla, några grabbar i navyuniforms och så de spanska palmerna och en skvätt Sangria.

En hyrd Chevrolet tog mig och D fram och tillbaka till Annapolis förra helgen, en 520 miles roadtrip och säkert dubbelt så många bilder tagna, en sväg på outlet i Pennsylvania och några Budlight lime på fredagen, en lördag med tacos och barhäng och en söndag i Washington och Georgetown. Att vi sov på luftmadrass samtliga nätter denna helg gjorde då inte mig något alls jag sover som en stock oavsett underlag. Det var en toppenhelg hos John och Heather och nog tog det allt emot att sätta sig i bilen och styra kosa hem mot Connecticut på måndagen, men det var ju bara att bita ihop och räkna till tio så var man i Barcelona för värre än så var det ju inte, ett dygn i Norwalk och på tisdagen satt jag på ett plan mot Spanien.
Barcelona är precis lika fint som jag minns det när jag var här 2001 (rätta mig om jag har fel pappa). Här bor vi i en hyrd nyrenovrad lägenhet med ballkong ut mot en smal gränd och inte mer än fem minutern promenad till La Ramblan. Igår var vi till Tibidabo, vilket är ett 532 meter högt berg och halvvägs upp ligger en stor katedral och en nöjespark. Hit upp gick vi nästan hela vägen och sista biten tog vi the funicular ,en bergbana som går utanpå berget. Utsikten går inte av för hakkor eftersom detta är den högst belägna platsen i Barcelona. Sedan har jag mest strosat runt för mig själv, det är så mysigt att bara titta på folk, stanna och plåta en pal och ta det lilla lugna. Så har jag ju träffat Karin också som både har bosatt sig, jobbar och har skaffat sig pojkvän här, hon har visat mig shoppingstråken, deras lägenhet och så har vi sörplat Sangria och en och annan öl på stranden.
Hur var det med vädret sen då? Rapporterna lovade inte mer än 13 plus men jag kan meddela att första kvällen kl sex hade vi minsann +20, jacka behöver man inte ens fundera på, det är toppen!








På måndag bär det av tillbaka till the states igen, underbart är kort, så jag passar på...
Det var allt för nu, so long.


Kommentarer
Postat av: Pappa Kalle

Hej Erika!

När man läser Din blogg får man en känsla av att Du lever ett riktigt lyxliv. Ena dagen NY,andra dagen Washington och tredje dagen Barcelona. Hur som helst så är Du värd varenda upplevelse!



Ja visst var det 2001 som vi besökte Barcelona tillsammans.



Kram från

Pappa

2009-02-23 @ 21:25:46
Postat av: Maggie

Hej Erika!

Gud vad fina bilder du har, och har tycker man att bilderna man sjalv tar ser ganska bra ut :P Och kul verkar du ju minsann ha det ;)

Och Barcelona mitt i allt? Hur kommer det sig? Men vad kul! :)

Vi lever livet vi med, gor ingenting mer an att hanga och ater hanga och det ar sa javla skont :) Nu har vi varit uppe i Carins i tva veckor och imorn aker vi nerat igen. Forst ska vi till Noosa, sen till surfers paradise tre dagar och sen till en halvliten stad som heter coffs harbour :)



Jag laser bloggen sa ofta jag bara kan men du vet ju hur det ar med internet och sa.

Ha de iaf kanon sa hors vi snart igen!

Puss och kram maggie

Postat av: josefin

inte avis alls. tur att nån har det varmt & gott. det är iofs liite vår i sthlm idag, härligt! puss

2009-02-27 @ 13:00:18
URL: http://egoflow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback