Norwalk, where I live...

Har sitter just nu en tacksam och stolt Erika och det har inlagget kommer ga i samma tecken.

Jag vill borja med att beratta att jag inte kunnat fa ett varmare valkomnade eller en battre start pa det har aret an det jag fick nar jag kom hit till Norwalk i fredags. Jag kan verkligen sag att jag redan pa sa kort tid fatt upp ogonen for nya sidor av livet. Det ar otoligt hur manniskor kan bjuda pa sig sjalva och oppna sin familj for en egentligen helt frammande person. Nog for att barnen var blyga, vilket jag sjalvklart var forberedd pa, men den blygheten varade inte lange. Idag min forsta dag ensam i huset och forsta riktigt arbetsdag satt minstingen i mitt kna minst en timme medan vi kollade pa teve. Jag far verkligen den dar kanslan av att allt ar for bra for att vara sant...

Allt har hant pa en gang. Redan samma kvall jag kom hit, helt spontant hade vi ett litet valkomms firande for mig. Ett mycket kart atterseende med Denize :). Hon, jag, Steffanie, den tidigare au pairen och Chuck, hennes dejt, akte till en bar i Sono inte sa langt harifran, Denize sov faktiskt till och med over, min forsta natt! Det fem dagarna som gatt sedan dess har bestatt i filmmys, biohang, lite shopping, lots n lots of bilkorning hamtning/skjutsning, starbucks, matlagning etc. Skulle mer an garna ga in pa detaljerna men eftersom jag lyckades redera hela detta inlagg en gang sa blir detta tyvarr den kortare versionen.

Anyway, Thanksgiving imorgon, och som de flesta vet, lite av the BIG thing har borta. Efter de har dagarna ar jag helt pa det klara over vad det firar men hur det firar makes no scense, verkar helt enkelt som att det handlar om vem som kan ata sig tjockats vid den gigantiska middagen som vantar. I denna familj kor det ocksa sin egen grej, de senaste fyra aren springer de Manchester Road Race, vilket ar ett 6 kilometer (om jag konverterar ratt fran miles) langt lopp som de delatar i, till saken hor att jag ocksa ska springa! Jag kan faktiskt saga att jag ar taggad, dock inte lika sugen pa att ga upp 07.30 imorgon bitti men jag ska nog allt bita i det sura applet!

Pratade just ocksa med Denize och hon kunde glatt meddela att hon ar ledig i helgen och formodilgen vantar en svang till NYC! hur det an blir ska vi ha en superhelg! Vi gillar att HANGA UT, vilket ar vart nya uttryck.

Jag tanker pa er dar hemma vilket jag antar ar omsesidigt.
Varma krama / Erika

p.s lovar att det inom kort aven kommer dyka upp bilder!


Kommentarer
Postat av: Pappa Kalle

God Morgon Erika!

Klockan är nu 07.10 och jag sitter på tåget från Stockholm till Sundsvall och kommer hem till Junsele vid 14-tiden.



När Du läser detta gissar jag att Du är redo att fira Thanksgiving. Det gjorde f ö Gunilla, Linda och jag i november 2005 när vi hälsade på hos John och hans familj.



Det känns skönt att Du har fått ett trevligt mottagande och att Du verkar trivas "over there".



Kör försiktigt! (Förresten: I Din ingress till bloggen står det were i live, det skall nog stavas where I live)



En stor kram från



Pappa

2008-11-27 @ 07:24:53
Postat av: josefin

Hej min vän!



Jag blir nästan tårögd! Är så himla glad att ni har det bra & att ni har varandra. Jag blir ju lite lagom avundsjuk sådär när jag läser vad ni hittar på för skoj. Skulle så himla gärna vara där med er! Här hemma är det sån jävla tristess att jag deppar ihop snart. Fint snöväder ett par dagar men nu är det grått & slask igen... Skolan sätter käppar i hjulet för mig & allt bara rullar på, dagarna går & veckorna går. Usch! Är i alla fall glad att du gör någonting annat än att bara häcka på ett universitet!



Kramas mycket & ordentligt med Denize så får hon krama dig tillbaka från mig! & köp en fräsig miniräknarklocka i galna färger till mig om du hittar någon så lovar jag att älska dig ännu lite mer, om det nu går.



Kram från din vän

Postat av: perra

hej gumman. det var ett tag sen jag besokte din blogg. men jag var for nyfiken att lata bli nar jag nyss fick syn pa dig pa fejjboken. det later som du har det bra! jag hoppas verkligen det kommer bli ett kanon ar for dig (och dempa saklart) att ni far uppleva sa mycket som bara gar. (utover familj&hemsysslor.) tanker pa dig! synd att vi inte hann ses innan du akte. ett ar kanns sa langt!

men kram pa dig!

2008-11-27 @ 17:59:28
Postat av: Denize

Och som vi ska HÄNGA UT ihelgen, jag längtar! Får se när vi kommer tillbaka till Greenwich imorgon, men det tycks inte bli alltför sent vad jag hört so far. Förlåt att jag missade ditt samtal, kikade film och hade telefonen nere. Har kollat på Incredible Hulk (jo, sant) och Jerry Maguire, gedigen filmkväll med andra ord. Hoppas du hade en fortsatt trevlig kväll med god mat, det hade då jag i varje fall. Hör av mig imorgon när jag är påväg hem så styr vi ihop något spännande!

2008-11-28 @ 06:06:18
URL: http://denizeakerblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback