Oakdale, NYC!

Trogna läsare, äntligen får jag tid att underrätta er om läget. Jag kan säga att just nu sitter jag på golvet i Molloy Hall vilket är namnet på en av byggnaderna här på St John's University, tjejgänget från Sverige sitter och förklarar för några tyskor hur man spelar pictionary, i bakrunden hörs Lykke Li på MTV, vilket såklart får mig att tänka än mer på Sverige.

Två långa dagar (08.15-20.00) av undervisning är avklarade och imorgon väntar en guidad tur i NY, något som självklart är efterlängtat. På tal om något som är efterlängtat, för det mig genast till Denize som jag inte ännu haft möjlighet att träffa, inte ens kunnat prata med sedan jag kom hit. På två dagar och som mest 20 minuters samtalstid är de 200 kr jag laddade mitt kontantkort med slut, för att inte tala om hur usel täckningen är här ute på fälten! Varför jag säger fält? Området som universitet ligger på är otroligt stort, stora ytor gräsmatta sträcker sig lång väg, och här gillar framförallt alla kanadagässen att hålla till, för att samanfatta påminner stället om en jättelik herrgård, hur många byggnader det finns här har jag inte fått grepp om ännu. Maten har hittills varit skit men läraren, Trisch, som undervisar i vår klass är toppen! Förutom att ha spenderat tid i klassrummet har vi haft worldwide sing-a-long och lyssnat på skönsång från bla Thailand, Mexiko, Sydafrika, Tyskland och Nederländerna. Vi från Sverige ställde upp med ett riktigt starkt bidrag när vi sjöng "Fader Abraham", med rörelserna också såklart!

Igår kväll tog vi en promenad till supermarketen som ligger i närheten, för att inhandla bla tandkräm och tandborste, som någon lyckats glömma att packa ned. När vi gick förbi skyltfönstret till ett gym kunde man läsa uppmaningen "Sit and be fit" och om jag nu inte hunnit inse det tidigare så kände jag verkligen att jag var i usa, detta skulle hur som helst uppmuntar till att sitta på en spinningcykel och blir smal, healty reneration verkligen! ...och så till dagens lärdom "Never shake a baby"!






















Det är utan tvekan vackert här, dock lovar de pampiga husen lite för
mycket då du inte blir lika imponerad när du kommer in...
Nu när jag ändå är igång tänkte jag även bjuda på lite fina bilder ifrån min avskeds/
21-års tillställning på Goya i lördags.







Tack alla ni för den sista kvällen med er på ett tag framöver, måste säga att det var lite synd
att jag inte hann säga hejdå ordenligt till allihopa.

Låt mig vet att ni kikat in med en liten kommentar, några rader gör så mycket! :)

Ha det så gott allihopa där hemma, so long, Erika

Kommentarer
Postat av: D

ÄNTLIGEN ett lite mer konkret livstecken, tack för det! Du tycks ha det fint trots det långa dagarna hjärtat? Härligt att det mesta tycks vara avklarat och att New York väntar er imorgon. Hur är eran tour upplagd tro? Gåendes? Buss? Och när far du till New Haven? En gissning är fredag? Som sagt, hör av dig om du får tid. Du vet att man kan köpa telefonkort överallt och ringa i en hederlig gammal telefonkiosk va? Skulle bli glad över att höra din röst. Ha så skoj imorn och kom ihåg att du inte behöver ta kort på varenda liten vrå, då du&jag ska göra New York over and over again, lite bättre! ;) Puss hjärtat, ser fram emot att träffa dig snart

Postat av: fia

hoppas du har de bra. tack för senast :) puss fia

2008-11-20 @ 11:15:32
URL: http://mrssantos.blogg.se/
Postat av: malp.

heeeeeej erikis :)

my god, du är där nu, det känns helt sjuk. bara för ngra dagar sen var du hemma hos malp i gamla kära gefle...bautaledsen att jag inte kunde komma i lördags, fick till uppgifta att skära fyra kartonger med lime på jobbet, på köpet fick jag ett avhugget pekfinger. fuk..



jaja, ha det så underbart galet skoj!

jag följer dej :D

2008-11-20 @ 13:35:17
Postat av: Anonym

Hoppas du får en trevlig dag! :)

2008-11-20 @ 13:47:06
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Therese

Hoppas att ni hade de jätteskoj fastän jag inte kunde närvara. Sen får du ju självklart ha de bäst over there och önskar många härliga uppdateringar ;)

Kram

2008-11-20 @ 15:44:02
URL: http://theresear.blogg.se/
Postat av: pernilla

girlie girlie, lev livet därborta i staterna! skönt att du lever iaf. hehe. vi får upprätthålla någon form av kontakt nu.. tills vi ses igen (=

2008-11-20 @ 20:18:10
URL: http://pernillaf.blogg.se/
Postat av: ullis

KUL kul att höra att du kommit fram ordentligt. keep updatin biatch, vill höra allt om allt. :D

du kan ju kika in på min blogg också om du vill. puss!

2008-11-20 @ 21:31:47
URL: http://ulrikasays.wordpress.com
Postat av: egoflow

Härligt att höra att du lever... Här hemma är det sjukt mycket snö & jag har ingen direkt lust att ta mig ut i snöstormen... Jul om en månad, helt sjukt!



Känns märkligt att jag knappt känner igen hälften av alla folk på dina bilder från festen. Men men, så är det, livet går vidare! Puss & kram ta hand om dig.

2008-11-25 @ 12:52:32
URL: http://egoflow.blogg.se/
Postat av: Maggie

Hej Erika :)

Ser riktigt trevligt ut so far :) och jag tvivlar inte en sekund på att du kommer få mpnga trevliga upplevelser ;)



Jag är väldigt ledsen att jag inte kunde komma till gävle och goya och äta upp den där tårtan som ser lagom goood ut ;)

Men vi fick ju en ganska redig fest helgen innan iaf så hejdå har vi ju sagt :)



Själv betalar jag biljetten till australien imorn och nu är det ynka nio veckor kvar tills jag åker :D

Tills dess jobbar jag så jag dör snart och nu vankas jul.

Jag skulle mer än gärna firat min jul i staterna faktiskt :)



Ha de nu hur bra som helst så får vi höras genom bloggen (bloggarna) (snart ska jag köra igång min)(och den får du inte glömma :P)



Kram kraam :)

2008-11-25 @ 16:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback