I hostsolen i St Kilda

Hej hej Sverige, nara och kara!
Sitter just nu bredvid Rikard pa vart hostel - base - i St Kilda ett distrikt lite drygt 15 min ifran stadskarna Melbourne. Har lite svart att formulera mig idag, har for forsta gangen hamlangtan pa riktigt, tanker pa allt mojligt. Detta beror med storsta sanolikhet pa att tempot under hela Japan/Kina-resan med hela ganget var sa intesivt i jamforelse med hur lungt vi tar det har, alltsa nu mer tid att fundera och sakna er dar hemma. Lite jobbigt, men det gar ju over, en stunden langtar man hem och den andra tanker man att man skulle kunna vara borta i evigheter utan problem. Till saken hor ju ocksa att det inte drojer alltfor lange tills vi far traffas igen, hemma, i undebara sommarsverige.

Hur som helst, efter den 13 timmars langa bussresan (som forovrigt gick valdigt smidigt, kandes inte alls sa oandligt lang som jag hade forvantat mig.) igar anlande vi till Melbourne och tog oss till St Kilda med sparvagn. I omradet vi bor i ar det hur trevligt som helst, mysiga barer och cafeer avloser varandra langs gatorna. Palmer och fargglada faglar finns det gott om ocksa, vilket saklart ger en exotisk stammning over det hela trost att det inte ar varmare an ungefar 20 grader mitt pa dagen har. Inte sa konstigt eftersom hosten kommit till Austrliens sydkust just dar vi befinner oss nu.
Idag promenerade vi bla till stranden kande pa det inte allfor varma vattnet och sag segelbatarn, darefter gick vi till den botaniska tradgarden, slog oss ned pa en bank och filosoferade i hostsolen en stund...

Somvanligt ska ni ta hand om er  alllihopa hemma, varma kramar / Erika

Kommentarer
Postat av: perra

Hej gumman. vad glad jag blir när jag läser din blogg. glad att du har det så bra. tänk inte på hemmet nu, ta vara på tiden där. hemma kommer du ju vara när du kommer hem ;) usch jag har sån ångest. önskar jag kunde prata med dig, du är ju en sån som gör en glad. jag har så mycket att ta itu med så jag knappt vet ut och in. dvs skjuter upp saker. bajskorvsbogie. hoppas ni har det underbrat! många kramar fårn miiig.

2008-05-03 @ 14:56:09
Postat av: Pappa Kalle

Eppa Solstråle!

Att drabbas av hemlängtan är en av de finaste känslor man kan uppleva. Att sakna dofterna av hemlandets syren, hägg och sakna leran som strömmar upp mellan tårna en ljummen försommardag kan inte beskrivas i ord, den måste upplevas.

Det är också så fint att upptäcka att fädernelandet har väl så mycket att erbjuda som alla sägenomspunna platser långt bortom horisonten.

Solstrålen - Ta hand om Dina känslor. Det är tillåtet att fälla en tår och känna längtan till det kända och välbekanta!

En extra stor kram från

Pappa

2008-05-04 @ 22:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback