Rise and shine

Vaknade precis och insåg att jag somnade till en stund i fåtöljen framför teven. Man blir lätt trött efter man käkat mat, lagade iordning fullkornspasta med tomatsås och italienska ostar...okej såsen var en färdigsås men jag kokade pastan och stekte bacon som jag blanda med såsen sedan :P Hehe. Mycket gott! Jag är en riktig hejare i köket egentligen men idag gjorde jag det lätt för mig när mamma inte var hemma.
Jag kan laga b la: Pasta carbonar, fläskpankaka, tacopaj, wokgryta etc, att laga mat är ju inte så komplicerat, det mesta som är gott kan man ju sno ihop ganska fort.

Nog om matlagning...

Tack för komplimangerna för bloggdesignen föresten, är inte helt nöjd än men himla kul är det att pyssla och trixa med. Ska nog se till att redigera ihop något fint åt dig också josefin, för du är ju så gullig som ordnar med middag på lördag. Det är alltså det som är helgens happening, en gettogether hemma hos jossans föräldrar som numera bor i stan, shit vad konstigt det känns att säga "hos jossan föräldrar" och i en lägenhet på söder. Huset på stövarvägen har ju någon annan flyttat in nu, men på nått sätt kommr det alltid vara familjen Hagströms. Förövrigt tror jag det blir rätt lungt helg, hoppas det blir lika fint väder som förra helgen för då ska jag nog ut och springa. 

På tal om det där med komplianger, så kan sånt verkligen få mig att skina upp som en sol. På gymmet i måndagsmorse så började jag prata med en äldre kvinna eller vad man säger, hon tränar nästan alltid samma tid som mig. I alla fall, i omklädningsrummet när vi småpratade lite så kommentarade hon att jag hade så fint hår och att hon tyckt det såg välvårdat ut och hade fina nyanser. Man blir så glad när någon, nästan mer om det är någon man inte känner, berömmer eller kommer med en smickrande åsikt sådär.

Mästerkocken och proffsfotografen, såhär kan det se ut :P
Ta hand om er/ Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback