I fredagssolen

Snart lunchdags, solen skiner i Gävle, kurrar en smula i magen efter träning
och bara en macka och juice till frukost. Mammas goda gryta i matlådan ska bli gott.

Har haft körlektione imorse också, med Ingemar, han kommer alltid ha stämpeln spydig för mig, pga att han förolämpade mig totalt en lektion när jag berättade om mitt resultat på teoriprovet, vilket jag var helt ok nöjd med, eftersom jag blev godkänd på mitt första försök! Men han sågade mig fullständigt. Skällde nästan ut honom för jag blev så upprörd, han bad om ursäkt. Lite roligt är att han fortfarande efter kanske en månad har dåligt samvete och frågade lite nervöst i bilden idag om jag fortfarand var sur...Haha. Inte nog med det så gav dom mig avdrag på kostnaden för den lektionen, men faktiskt helt rätt, som lärare ska du vara pedagogisk, att slänga ur sig något sådant är inte det.

Nu sitter jag o Emelie vid varsin dator och hon försöker beställa en Timbland t-shit ifrån h&m´s hemsida. Hon är nästan fanatiskt över h&m´s nya kändisdesignade kollektion. Men dom är rätt nice de där tycken, allra helst en Bob Marley inspirerad tröja med texten "love is my religion", men jag håller hårt i plånboken, och då menar jag för att inte inhandla något.

Igår kväll fick jag i alla fall höra från min käresta, klocka var knappt 8 på morgonen hos dem och närmare halv 11 på kvällen hos oss, när han stod i en telefonkiosk och pratade med mig. 3 minuter långt samtal ungefär, sånt där kostar ju skjortan, men det lilla räcker, för att lyssna på varandras röst betyder mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback