En fika med Marit

Så var det måndag igen...

Gårdagen var lugn och skön, lika fint vårväder som i lördags. Det blev därför en promenad till Sätra för att hämta min cykel som Rikard lånat när han cyklade till jobbet för ett antal veckor sedan, men i och med att vägarna är helt fria från både snö, slask och is då går ett ju faktiskt alldeles utmärkt att cykla till jobbet om man känner för det. När jag närmade mig ulvsmygen slog jag en pling till Oswaldsons, Pia svarade och jag tittade upp till dem. Fick se det nästan helt utrivna köket som de ska göra om och byta ut helt och hållet. Shit så stort det såg ut när alla skåp var ned tagna, och Rikard, i ditt rum kan man i princip bara ta sig fram till datorn, resten är överbelamrat med möbler och lådor. Vi satt en stund och pratade om dit och datt, det var trevligt att träffa dem igen nu när det gått några veckor:). Sen cyklade jag hem, jag hade nästan glömt bort att det är rätt kul att cykla, iaf när det är varmt ute. heh.
Hem och vände igen för en sväng ut med bilden, för nu drar det minsann ihop sig för körprovet som är nästa måndag. Upp till bevis om Erika har tillräckligt med skills för att klara sig på första försöket.

...och så har man en ny jobbvecka framför sig igen. Idag gjorde jag det "officiellt" att jag slutar på Call-up från och med slutet av mars och inte kommer tillbaka efter resan, talade om det för Max och sedan var det inte så mkt mer väsen om det. På torsdag ska jag prata med Annika så att jag får min semester ersättning utbetald också.
Känns väl dock som jag vill prata med Anders (försäljningschefen) också, jag menar jag har ju ända jobbat hos dem nästan 2 år om inte mer, så lite mer vill jag nog ha sagt innan jag åker.  Kommer kännas lite konstigt men verkligen så skönt att lägga det här yrket bakom sig.

Efter jobbet idag mötte jag upp Marit för en fika, det blev Waynes, där dom har de goda bagelsen med laxoströra, som vi åt en varsin, mums mums. Till efterätt delade vi på en kladdig chokladkak med grädde. Fikastunden innehöll en hel del skratt åt "gamla goda saker" man kan skämta rätt rejält om. Vad "gamla goda saker" är skulle inte gå att förklara om jag ens försökte, mer inträrna kan de skämten inte bli tror jag. Hur som helst, tack Marit för en trevligt kväll, vi hinner förhoppningsvis ses något mer innan jag åker.

Helgens fina vårväder (hästhagen i Forsby b la.)
Tack för mig, hejhej.


Kommentarer
Postat av: jenny

nice bild du har fixat nu då :D ses imorn bruden..

SHIT ON YOU and SHIT ON TOMAS DELIN :D

natti nattti :)

Postat av: fine

åh, waynes chai latte = mums! :)

2008-02-26 @ 10:36:39
URL: http://fine.webblogg.se
Postat av: Nina

Hej Erika!

Nu har jag också lyckats smyga mig in på din blogg :-). Det låter som om du har det ganska bra trots att kärleken befinner sig på andra sidan klotet. Det är bra det! Du åker ju snart du också! Jag vill passa på att önska dig lycka till med körprovet (spark i baken)!

Kram fr Rikards syrra

2008-02-26 @ 13:43:15
Postat av: egoflow

mysigt med maritfika. jag får maritöl imorn :-)

puss mitt hjärta

2008-02-26 @ 22:12:56
URL: http://egoflow.blogg.se
Postat av: egoflow

och vilken fin header du har kirrat. det lönar sig. vill du göra en åt mig så får du det!! duktiga flicka.

2008-02-26 @ 22:14:55
URL: http://egoflow.blogg.se
Postat av: fine

SNYGG design!

2008-02-26 @ 23:38:26
URL: http://fine.webblogg.se
Postat av: Erika

>RE: NINA
Hej hej Nina!
Jättetrevligt att du tittar in på min blogg också!
Jodå, klart man saknar och längtar väligt mkt, ibland tänker man på det mer ibland mindre, men jag har det bra. Ingen fara.
Ja, men eller hur det drar ihop sig, ska blir så himla kul! och uppkörning på måndag som sagt, hoppas verkligen det går vägen :P Heh, bokstavligt talat :P

Ta hand om er! Krama lilla Linn och hälsa Crille.

2008-02-27 @ 10:48:35
URL: http://erikabible.blogg.se
Postat av: Rikardo

Tjena aelsk. Kul att du tittade forbi hos mor och far. Jasso so svort att ta sig en powernap i min saeng for tillfallet alltso? hehe. Som andra sagt so har du gjort bloggen vaeldigt fin! Kul att damen po gymmet kommentera det du slitit med so laenge nu hehe >) Du ser det lonar sig att fixa och dona! Ska man vara fin for man lida pin!!! Nu ska ja kliva fron datorn och kanske ringa dig for svbettas ihjael haer vid datorn. Varma NZ usch haha nej ska itne klaga po vaermen inte >) Puss och kram och nyp i stjaerten po dig min smultronbakelse >D

2008-02-29 @ 06:12:56
URL: http://backpackingdownunder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback