Disneyland Tokyo

...somvanligt  ar jag dodstrott efter ytteligare en intensiv daga i Tokyo, men nogot ska jag val kunna skriva sa att ni far lase lite mer om min vistelse i Tokyo, eftersom vi lamnar den har staden imorgon.

Nu kan jag i alla fall tala om att jag aven varit pa Disneyland i Tokyo, likval som i USA. Som alla andra disneyland var den har parken valdigt stor men priserna har konstigt nog sma. I intrade betalalade vi 5000 yen som alltsa ar ungefar 300 svenska kronor, visst var vi skeptriska  till en borjan nar vi var overtygade om att det sjalvklart skulle tillkomma kostnader for akband och allt sodant, men det var ju nastan sa att man tappade hakan nar vi insag att alla atraktioner ingick i det priset. Brukar inte nojesfalt vara dyra annars?! Naturligtvis var allt valdigt USA inspirerat men verkligen vart pengarna, dessutom inget regn och knappt nogra KOER ALLS. Vi hann med andra ord med att aka en hel del och efter 7 timmar var vi valdigt nojda och kunde pricka av ungefar 13 atraktioner dar i bland Space Montain, kakat musseformad pizza och likasa vaffla sett bade paraden kl 15 och 21.00 och lasershowen.  Faktiskt sa var Disneyland inte det anda vi hann med idag, eftersom vi gick upp vid 07.00 tiden och hade planen att se fiskmarknaden (rekomendationen ar att vara dar tidigt) och hur de jobbar dar, men typisk sa hade det fiskhandlarna naturligtvis ledigt just denna onsdag, Vi traskade vidare mot en narliggande park, alla dessa parker sa vackra, korsbarstraden ar pa gransken till overblommade men har fortfarande fina rosa blommor kvar. Efter parkpromenaden gick vi vidare till Tokyo Tower, 330 meter hog kopia av eiffeltornet i Paris, som ni sakert forstor sa var utsikten grym och att aka hiss upp var ganska laskigt. Darefter var vi ocksa upp i Shinjuku park tower som hogst upp har en bar som heter New York bar som ar kand ifran filmen Lost in translation, lika otrolig utsikt har och snacka om overklass stalle, vogade knappt ga upp i baren som vi var kladda i jamforelse med de som satt dar, hur som helst kul att ha sett nogot kant ifran film.

Imorgon kl 09.00 lamnar vi alltsa Tokyo och aker med tog till Hirsoshima, sa med tanke pa att jag behover somn sa ar det hog tid att kila upp pa rummet och fa ordninga pa packninge och krypa ned och sova.

Ta hand om er dar hemma, tanker pa er. Kram / E

Kommentarer
Postat av: egoflow

Jag är lite avundsjuk. Men bara lite. Eller jättemycket. I Stockholm har snön (!?!?!?!?????) kommit tillbaka men hoppas på sommar illa kvickt så jag kan strosa barfota i en park medan jag väntar på dig!

Postat av: Pappa Kalle

Jag förstår att dagarna varit intensiva i Tokyo. Nu väntar jag på spännande rapporter från Hiroshima.

Sköt om Dig lilla gumman!
Kram från
Pappa

2008-04-09 @ 20:41:33
Postat av: pernilla

Hej Gullvert. Du verkar sannoligen må bra och få mycket att stoppa i hjärnarkivet. jag är så avundsjuk. tur för dig att du inte är hemma nu. känns som världen skall gå under. nästan. hehe. men det ordnar sig. det har dessutom snöat två dar irad. hoppas färden till hiroshima var behaglig. puss puss

2008-04-10 @ 16:41:23
Postat av: mams

Kramar,
Aron väntar på nytt på bloggen

2008-04-12 @ 00:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback