"Mycket kol på grillen"

Ibland spårar det ur i konversationerna i Morgonpasset i P3, vilket är ett program jag alltid lyssnar på på mornarna innan jag sticker till jobbet. Programmet har många roliga inslag tycker jag, bla "introtävling" och "en ska bort". Hur som helst är det väldigt trevligt att ha som sällskap när jag käkar min fil och musli...

Jahopp, så var det snart helg igen och somvanligt har jag inte ens hunnit skriva något om den förra. Jag var alltså uppe hos far min, vilket också Linda, Fredrik och Ellen var. Helgen bestod i en hel del bilkörning eftersom jag körde större delen av den 40 mil långa sträckan både dit och hem. Massor av mys såklart och gott om tid att bara ta de lungt och ladda batterierna. Vi hann även med en sista tur med båten för att lägga nät (fångsten blev 3 stor abborrar och ett antal braxar) innan det var dags att ta upp båten för vintern och likaså bryggan. Bastubad, spelkväll, fotboll och supergod mat! Tack för en jättemysig helg allihopa!

I veckan har jag förutom att jobbat fixat och donat och kan nu bocka av fler saker på min att-göra-innan-jag-åker-lista, vilket såklart känns bra. Har även kommit på att jag måste avsluta mitt mobiltelefonabonnemang också och kom då på att jag kanske har någon form av uppsägningstid på detta?! kan ju försvåra det hela men förmodligen så löser det sig till det bästa. En digital kompaktkamera ska införskaffas, ny mobiltelefon, resväska och ev en extern hårddisk, just det, jag vill skulle väldigt gärna vilja ha nya brillor också, ojoj hur ska detta gå ihop ekonomisk för mig?!

Onsdag idag, efter jobbet mötte jag upp Emelie för en sväng på stan, det blev en ganska lång sväng som resulterade i inköp för oss båda. Jag inhandlade en jacka och en röd kofta och Em ett par svarta brallor. Sedan gick vi och satte oss på Java och käkade varma mackor och åt cheesecake och äppelkaka, efter alla godsaker blev vi supermätta, vilket inte va så konstigt och av detta slappa om bara den, och så trevligt att sitta och kura ihop sig och prata i höstmörkret.

Till helgen då? Det vankas partaj och gala, ojoj kan bli spännande och visst finns ett visst behov att uttnyttja all partyenergi som sparades in förra helgen :P!

Over and out. God natt! / E

P.s Snart kan vi börja räkna veckor Denize!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Wiie! JAG TOKLANGTAR! Gud vad mysigt det lat med spelkvall, bastubad och fiske, hade velat varit dar! Hade garna varit hemma och gatt pa gala ocksa, vad ar det du ska pa for skoj? Har spar jag alkoholen tills det att du kommer, tror jag iaf. Pa sondag har vi varat forsta cluster meeting, den traff dar alla Au Pairer mots, sa det ser jag fram emot! En annan sak jag ser fram emot ar morgondagen, da jag ar ledig och da New York vantar igen! (: Hoppas allt gar bra med packning och forberedelser, och hoppas du far en underbar helg! Tycker om dig.

2008-10-16 @ 01:39:41
Postat av: Anonym

... mest for att jag glomde fylla i mitt namn men aven for att tillagga att jag saknar P3, och Krister och Mammas Nya Kille och Cirkus Kiev och alla roliga nissar. Nar min dator kommer ska jag ocksa lyssna, online, yes box. Hors av i dagarna puppan, puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback