Upprörd, förbannad och ledsen

...är vad jag verkligen var i morse. Shit jag vet inte ens vad jag ska säga, just nu är jag rätt likgiltig till problemet och har en förhoppning om att det kanske löser sig ändå. Grejen är den att nästan 3 år av mitt liv i bilder förmodligen gått upp i rök! Som tidigare nämnt han vår dator i veckan varit på "reparation" i Sandsviken på den satans firman Datametropolen pga att mamma inte kunde logga in på sin Outlook mail, till saken hör också att mamma inte kan mer än att använda datorn som en skrivmaskin och möjligtvis få iväg ett mail...i alla fall. Igår hämtade mamma hårddisken och när jag kom upp imorse och startar datorn inser jag ganska snart att min fotomapp som gissningsvis innehåller mellan 1000-1500 bilder inte finns där, jag trodde inte det var sant, det kunde inte vara sant. SHIT! Jag dör, totalt katastrof. Bilder, minnen, upplevelser, ögonblick som inte kommer tillbaka. Börjar gråta, mamma ringer till datafirman och får nummret till teknikerkillen som mixtrat med datorn, jag får prata med honom vilket inte leder någon vart, inte nog med det är han otrevlig, trots att man ber om ursäkt för att man ringer och stör en helgdag, säger han att vi fått ett svar och att han tänker titta på saken på måndag och sedan slänger på luren! Va fan, kan inte ens beklaga det som antaglien inträffat. Nä, jag fattar inte, nu ska jag inte älta den saken mer här.

Igår var en trevlig kväll, hade inte planerat utgång ut tänkt stanna hemma, men kändes så tomt och trist när inte ens mamma var hemma. Istället blev det en sväng ned på stan till Patrik, datakonsulten på jobbet. heh. När jag kom dit var gänget som bestod av Anton, Oskar, Johanna och Melina redan där efter en stund kom även Jenny, Pernilla och Jossie. Det spelades guitarrhero och sen blev det också singstar :). Lite live gitarr och sång blev det med. Vid halv ett kan jag tänka mig att hon var gick vi till Slick, trodde vi kunde slinka in smidigt för Melina hade något form av vip-kort men det gälle bara två personer, men jag smet in i kön brevid Mikaela. Var väl inte skit kul väl inne men men, krogen har lixom "tappat gnistan" för mig. Till kvällens händelser hör också att Malin råkade ut för en jäkligt pissig grej bokstavligt talat, bötfälldes med 800 spänn när hon kissade mot ån untanför slick. Jag säger då det, jag hade inte haft råd att betala 800 för att tomma lilla blåsan. Händan efter får man vara försiktig vart om man tänker kissa offentligt.

Nu är jag himla hungrig, men snart dyker mamma upp med ett sånt där jubileumsmål som det kör med på Max, onyttigt men gott, i alla fall ibland. Vissa dock, gillar de där målen så mycket att de kan käka två på samma dag, men det är Rikard de, älskar dig ändå faktiskt! :P


Kommentarer
Postat av: Rille

Haha Klart.. Saknar jubileumsm@len redan! GAh screw nudlar och sushi.. GO MAX >P Hoppas det ordnar sig gumman.. puss po dig

2008-02-10 @ 11:47:41
Postat av: malp.

ååååååååååh, jävla bitchdatasnubbar. hata när dom gör så erika !!! hände lika med min mobil, fastän dom lovade att inget skulle försvinna, ska vi koncpirera mot dem å förstöra deras nerdliv ? ;)

2008-02-10 @ 19:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback