Härliga måndag

Överskriften är något ironisk, måndagar är
väl ändå rätt trista, en hel jobbvecka framför sig.
Fast när jag tänker efter är veckorna är sällan faktiskt så jobbiga, dagarna rusar förbi
fort nästan jämt, iaf när man har saker för sig på jobbet, dagarnas resultat också är
tillbaka på rätt bra toppigen vilket känns skönt, om man bortser ifrån vissa projekt
som nästan alltid går åt skogen. Man börjar med andra ord tjäna lite bra pengar igen.

Bloggade inte så mycket om söndagens händelser kom jag på...Vaknade iaf i ett ryck när kl var runt halv åtta på morgonen när mobilen börjar för oväsen :P, i vanliga fall hade man blivit rätt grinig om någon ringer och väcker en vid den tiden en söndagmorgon, men det var ju Rikard i luren så då drabbas jag ju nästan av hjärtklappning i ren upphetsning, vet inte riktigt varför jag får så, blir liksom nervös på något sätt, jätte fånigt men men, J muttrade till vid min sida så jag gick ut i vardagsrummet och pratade färdigt.
Efter en stund gick vi iaf upp käkade frukost, eller jag riktigt frukost vet jag inte om jag kan kalladet, blåbärs och hallonfil, några popcorn sedan dagen innan och så juice som vi tog för oss av ifrån kylskåpet, oöppnad var den ifrån början och datumet var inte utgånget, så vi fick lite dåligtsamvete över att det kanske var någon som planernade att dricka den i veckan...vi lämande åtminstone halva iaf.
Vid 13.30 tiden mötte vi upp Marit på stan och vi gick till Max för att svulla hambugare. Asgott, efter en helg med inte jättemkt vettig mat (på fredagen kökade vi tex pulversoppa sådan an blandar ed bara vatten och på lördagen laxtoast med någon form av skagerör)...så det satt vekligen bra men en kycklingburgare och chilichees. Marit lämnade oss för att gå och jobbar vid halv fyra och jag och J gick och satte oss på cafe panorama i kultuhuset satt där lagom tills att det var dags att gå till tåget...

Dagens goda nyhet är iaf att en del av de bilder som gick förlorade när vi råkade ut för en användarkontochrash i datorn, har återställts, visserligen långt ifrån alla men jag är väldigt glad och tacksam över att en del gick att rädda...

På söndagen var vi trötta och läste tidning och drack zingo på kulturhuset
Ta hand om er. Erika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback