A stroll in the park, semlor and some beer pong

Att hitta rätt ingredienser och ha tålamod att låta degen jäsa - lite si och så med det måste jag säga, men semlor blev det i alla fall, kanske inte de snyggaste ni sett, men som med så mycket annat, det är insidan som räknas!



Beer pong, ett antal plastmuggar placeras ut och fylls med en skvätt öl och så behövs två pingisbollar, resten får ni fundera ut själva - i lördags gav jag i alla fall denna sport en ärlig changs, jag kan väl inte säga att jag är något proffs, men jäkligt kul är det.

Vädret det senaste dagarna har bjudit på de flesta typer av nederbörd men helgen var otoligt fin, vi drack Ben&Jerrys milkshakes i solen och när jag promenerade runt Oak Hills i söndag hade jag bara shorts och linne, de ni!


Fick efterfrågan om bilder på omgivningen etc. Här har ni mitt sovrum.
Där på sängen sitter jag just nu.


Tisdag - Idag var jag som en litet barn i en godisaffär. Och verkligen så känndes det, på förmiddagen åkte jag till Scandia food and gifts, vilket är en liten men välfylld butik bara 10 min härifrån som säljer alltifrån grytlappar med dalahästar på till Kalles kaviar och digestive. Jag har varit där en gång tidigare innan jul och var tvungen att åka dit igen eftersom det ryktades att de hade fått in L Ö S G O D I S ! För det första existerar inte den typen av självplock här och för det andra smakar Herseys (typ motsvarigheten till Marabou) som något du skulle kunna jämföra med julkalenderchockladen, billigt och liksom inte riktigt helt hundra. Hur som helst gick jag runt ett varv bara för att titta sen öste jag ihop en mix av dumlekolor, fiskar, colaflaskor, marieanne, japp, gelehallon och daim, en 100g marabou gräddnougat blev det också. Jag tror det tog fem minuter för mig att äta upp den.


Tyckte det var rätt kul att det stod "mixed godis" på ettiketen också.

Föresten en annan sak som dök upp på schemat, som det ser ut landar jag i
C a n c ú n,  M E X I C O på torsdag eftermiddag, mer info om det kommer.

Later friends...


Kommentarer
Postat av: Margareta

Vilka härliga bilder, har inte ätit en semla ännu så nu blev jag sugen!

Sängen ser ju riktigt skön ut och vilka globettroter

Ni är, hälsa Denize i CANCUN!!

Blir inte ett dugg avundsjuk, här är det massor med snö och minusgrader!!

En liten fågelsång från en gråsparv är enda vårtecknet.

Kram Margareta

2009-03-11 @ 21:33:53
Postat av: Mona Osman

Herregud, du reser ju jätte mycket! Jag är svartsjuk xD

Postat av: Sara

fyfan vad härligt, springbreak å allt! ha det så gött

2009-03-13 @ 03:01:19
Postat av: Josefin

Roligt att se ditt rum... Det påminner om mitt! Eller hur?

2009-03-13 @ 11:24:24
URL: http://egoflow.blogg.se/
Postat av: pernilla

hej min kara! hoppas du har det tipp topp. jag ar avundsjuk pa din mexiko resa. haha. hoppas det blir min tur att aka pa semester snart. jag kanner igen senariot med att ej hitta ingridienser till bakvark och annat. har finns inte parlsocker till min stora forfaran, jag som tankte baka bullar liksom. och den dara scandinav butiken skulle jag ocksa villa ha har. chokladen smakar som sagt julkalender. ar van men jag vet vad som finns pa andra sidan angen du vet. gronare gras. i chokladvag. jag saknar dig! puss

2009-03-14 @ 16:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback