Det här var 2008

2008 började hos far i Osele och avslutades på 18 Ninth Avenue i New York. Det 12 månader som passerat därimellan skulle man kunna säga att allt har hänt. 2008 var året då jag bestämmde mig för att bara släppa taget, vilket jag också gjorde. Jag gjorde mycket jag aldrig kommer ångra, träffade människor jag aldrig kommer glömma och såg fantasika platser. Det har varit en berg- och dalbana med många toppar men också sänkor. Misstag och felsteg som givit ångest men framförallt lärdom och att se tillbaka på det här året överväldigar mig så jag nästan ryser...Varje skede i livet för ju något med sig men jag är övertygad om att 2008 var en av de viktigaste milstolparna...

På 365 dagar hann jag med det här...
DECEMBER 2007: Jul och nyår i Osele och massa skoter

JANUARI: Spahelg på hasseludden

FEBRUARI: Såg Lykke Li, bloggfestade, hejdåpartaj för Mattias, Rikard och Emil.


MARS: Bokade biljetter, Kent-konsert, njöt i vintersolen och umgicks med vänner.







APRIL: Då bar det av. Japan - Tokyo, Hiroshima, Kyoto. Kina - Shanghai, Hangshou, Suzhou, Xian, Beijing








MAJ: Australien - Sydney, Melbourne, Bendigo, Canberra





JUNI/JULI: Håkan spelade på Grönan, fotbolls EM, sommriga drinkar och en väldigt fin midsommar i Osele






AUGUSTI: Mycket sol, bio och tårtbak till mammas födelsedag.

SEPTEMBER: Denize flyttade till Greenwich

OKTOBER: Årlig påhälsning i Eksjö

NOVEMBER: Jenny kom hem från turkiet och vände lika fort, josefin skaffade lugg och jag fyllde år.




Jag fyllde 21 år och måndagen därpå statte jag mig på flyget till New York...

2008 gav mig tid att tänka, tid att fatta beslut, tid att känna efter och tid att hitta tillbaka.
Midsommarhelgen spenderade jag hos pappa, och det var där någonstans bland myggor och midnattssol som första delen av 2008 fick sitt slut, jag satte punkt  och började på andra halvan.

2008 gav mig nya erfarenheter. Halkade in på två nya jobb. Filmstaden Stortorget i Gävle, det poppades popcorn och såldes biljetter, likväl som det svenska folket har jag nog aldrig sett så mycket film någon tidigare sommar. Storpremiärerna var många och det kämpades med köerna, men mest minns jag dem som jag gjorde det tillsammans med, det sena kvällarna och de kalla cykelturerna hem.
Sena kvällar blev det också ute på Engeltofta, inte många nog slet jag där också,

2008 tog jag äntligen körkort.
2008 tatuerade jag mig och piercade naveln
2008 blev jag tillslut blond igen.
2008 kastade jag mig ut från ett flygplan 4000 fot ovanför Sydney.
2008 fick jag en utmärkelse på Tele2 awards.
2008 lyssnade jag på bl a Lykke Li, Coldplay, Bob Marley och Elvis
2008 firade jag en amerikansk jul.


2008 gjorde mig modigare och av mig mer ambition. Trots att det många gånger inte gått som jag velat, trots att jag känt mig ensam, trots att jag fick punka på cykeln tio gånger, trots att jag fått gå hem från stan i spöregn, trots att jag inte klarade uppkörningen på första försökte, trots att jag gråtit, trots att jag klämde fingret och tappade nageln, trots att jag varit bakis, trots att frisören klippte av för mycket hår på ena sidan, trots att mobilen slutade fungera, trots att bilder sedan tre år tillbaka försvann när datorn gjorde likadant, trots att jag körde på brevlådan så att bilen gick sönder, trots att jag missade att plocka med mig en stenbit från kinesiskamuren, trots att jag gjort bort mig och spenderat för mycket pengar, så nog tusan har det varit ett av de bästa åren hittills!

Jag välkommnar 2009 med stora förväntingar, inte minst på mig själv.
Vi ses hemma om 11 månader!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det här var nog den finaste årsredovisningen jag sett hittills. Så oerhört vackra och fint redigerade fotografier och dessutom intressant läsning för en utomstående!

2009-01-04 @ 20:39:57
Postat av: Maggie

Hej E :)

Underbart fint du skriver, man känner allt i hjärtat på en gång :)

Och fina bilder, till och med jag hamnade på en :)



Idag är det tre veckor kvar bara, tre ynka veckor så börjar mitt äventyr. Åh det ska bli så kul :)

Tur att det finns bloggar så man kan läsa och skriva så man vet vad alla gör :)

Ha de bäst och ta det inte lugnt! Gott nytt år i efterskott så hörs vi :)

Massor med kramar Maggie

Postat av: Gunilla

Hej Erika och god fortsättning på det nya året!



Vilket år du ha haft! Jag kan förstå att du tycker det var ett av de bättre. Fina och roliga bilder, och en rolig text. Alltid lika roligt att läsa din blogg. Var rädd om dej och så ses vgi i april.



Kramar Gunilla

2009-01-05 @ 12:16:35
Postat av: Pappa Kalle

Hej Erika!



Jag håller med de tidigare kommentatorerna, fin och spännande årsredovisning!



Fortsätt i samma anda - livet går inte i repris!



Kram från

Pappa

2009-01-05 @ 13:58:29
Postat av: Margareta

Vilken fin årskrönika!

Livet är stenkul tro på mig jag är tjej!!

Ett gammalt 70-tals ordspråk som säger ganska mycket och det verkar Du leva efter.

Fortsätt med det!

Nu har vi skickat upp Denize i luften igen. Kl 9.00 flög hon från Arlanda i morse den 5 januari

och landar 12.04 p.m.i Newark.

Kram Margareta

2009-01-05 @ 14:30:08
Postat av: josefin

Det här var den finaste bloggkrönikan jag sett! Så jäkla härligt år du haft min vän. & vi tillsammans!! Ett tips när du laddar upp bilder att ändra storleken på "bredd" när du klickar upp dem, så slipper de bli så pixliga. Puss & kram min sköna! Hoppas vi ses snaaaaaaaaaaaaaaaaaart.

2009-01-08 @ 18:53:56
URL: http://egoflow.blogg.se/
Postat av: pernilla

girlie girlie girlie, tänker på dig med skall du vveta. sitter nu i bloody cold england. men jag är r kär i staden fasen. vi kommer att ha ett och annat att taala om nästa gång vi ses kan man säga :)

2009-01-12 @ 01:16:07
URL: http://pernillaf.blogg.se/
Postat av: Maggie

Hej Erika :)

Jag gjorde som dig och fixade ihop ett kollage över 2008 :)

"Lånade" två-tre bilder från din blogg och facebook, hoppas det var okej? :)

Eftersom jag inte ägt någon kamera förrän nu i december så fick det bli lite blandat av andra, hahaa, så bra jag är :P

Två veckor kvar för mig! :)

Vi ses!

Kram

2009-01-12 @ 10:28:20
URL: http://maggiehannu.blogspot.com
Postat av: dennis

Nämen va faaaeen?! Har du OCKSÅ varit på Dragon Gate? Nu lär det ju bara vara jag kvar i lilla Gävle som inte sett det än, åh, gud som jag vill dit. Nu!

2009-04-17 @ 05:49:02
URL: http://denizeakerblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback