UNITED STATES HERE WE COME!

...så var vi ytteligare en vecka och en helg till ända. En veckan som mestadels bestått av jobb, utbildning och träning, men trevligt umgänge, fika och bio hanns också med. Helgen har bjudit på riktigt fint höstväder, en lugn fredag, trots att det kom ett lite sug efter att ta sig en sväng om, men relativt fort insåg jag att det inte fanns något jag missade. Lördagförmiddag, en tur på stan, gräsklippning åt mor sedan vid 17-tiden åkte jag hem till Denize för lite fix inför förhäng, resten av tjejerna dök upp vid 18.30. Vi snacksade och drinkade lite sedan väntade middag på Lam´s Terass. Taxi dit och så massa smarrig mat, trevlig stämmning och mysig miljö. Denize gick under benämningen avskedsbarnet denna kväll eftersom det var det vi firade, eller vad säger man?! Vi firade av henne i alla fall för på måndag far damen till Usa för att jobba som au pair och om hon stannar ett år får vi se och jag kan bara hoppas att det blir så. 

...och för er som undgått det bär det om inte alltför länge av till Us för mig med och i samma syfte som hennes, ta hand om kids, lära känna ett nytt land, en ny kultur, en ny familj, nya männsikor och förhoppningsvis få uppleva ett av de bästa åren i livet. Största delen av mitt år i Us kommer jag spendera i Norwalk en stad i Connecticut benägen i nordöstra Usa en timmes bilfärd från New York, dessutom inte mer än 22 min från där Denize kommer bo! För min del är det inte riktigt dags än, men nedräkningen har deffinitift börjat. Senast i fredags pratade jag med Antionette eller Toni som hon kallas (mamman i familjen) i telefonen och samtalet lämnade mig med en vädligt bra känsla. Det är liksom nu det känns på riktigt , den 16:de novmeber åker jag! Visserligen hade jag ställt in mig på att åka tidigare men då deras nuvarande au pair inte lämnar dem förrän då blev datumet framskjutet. Klart jag hade åkt imorgon jag med men jag har inget emot att få fira min födelsedag på hemmaplan, umgås med vänner, familj och njuta av Sverige, men framför allt tid att känna mig lite mer redo, fast jag rätt osäker på om jag nånsin kommer bli det.

Åter till lördagen, efter middagen på Lam´s promenerade vi till Brända och därefter rundades kvällen av på Goya och för att sammanfatta det hela, en lyckad kväll och tack till alla medverkande!


Träffade föresten också Johanna på Bocken, fick höra att hon planerar att flytta till Mexico, de ni! Inte nog med det bjöd hon dit mig för att hälsa på under nästa år, vi sa så, det är ju inte långt att flyga ned dit från CT.

Idag har jag ätit glass i höstsolen och resten av dagen blir lugnare än en filbunke. En sväng till Denize för att hämta min mobil och såklart en sista hejdå-kram. Min kära vän, du åker imorgon, sedan kommer jag, det här är inte klokt!  VI SES IN THE UNITED STATES!!


Titta här, nu var jag allt lite firnulig va?! Det blir ett grymt år, ett som är säkert!

Kommentarer
Postat av: egoflow

Jag förbjuder er att åka!!!!

Postat av: DENIZE

Åh vad fint, nu blir jag ju tårögd, IGEN! Tack för igår, hörs imorn raring, puss puss puss!

2008-09-21 @ 22:05:26
URL: http://denizeakerblom.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Hallå!



F A A N Vad roligt med USA! :D

Åh, vad kul, ni kommer ha så grymt roligt :)



Nu längtar jag tills jag också får komma iväg, ta hand om dig!

Kram maggie

2008-09-22 @ 11:33:41
Postat av: egoflow

Men nudu har du jobbat med en ny design! & blev ju bra den här gången med ketegorierna & arkivet till höger! Hur går det med min!? :-)

2008-09-26 @ 11:36:37
URL: http://egoflow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback