If you were an ocean I´d learn to float...

Tisdagkväll, omåttligt sötsugen, värdelös tv-tablå...

Helgen som varit bjöd på födelsedagskalas hemma hos Pernilla på fredagen med tacos, massa snacks, skönsång och en sväng om på slicken. Lördagen väntade hockey, Brynäs-Linköping med Emelie, mycket folk och grym stämmning, en match som slutade 2-0. Den sjyssta stämmningen bidrog visserligen till att jag blev aningens festsugen men jag bestämmde mig för att promenera hem och kika på film i stället, The Holiday blev det och visst är det mysigt att bara krypa ihop i sängen och bara vara för sig själv ibland. En trevlig överraskning framåt småtimmarna var när Pernilla ringde ifrån Liverpool, kändes lite konstigt när jag knappt kände igen hennes röst ibörjan, men hur som helst var det skön att höra att hon "lever".
Söndagen då?, regn, regn och lite mer regn. För att inte dagen skulle kännas alltför grå åkte jag och solade, köpte glass till mig och mor och tog det lungt, käkade lite och åkte till Läkerol arenan även denna dag och bänkade mig på en relativt tom läktare för att se Emelie och tjejerna i Brynäs damlag ge gärnet mot Leksand, och mycket riktigt vann de, dock avgjordes matchen på straffar efter förlägning, men det var kul att se dem knuffas med varandra på isen :P.

Denna vecka blir en kort arbetsvecka eftersom jag tagit ledigt på fredag för att unna mig en långhelg tillsammans med Linda, Fredrik och lilla Ellen uppe hos far och Gunilla. Sjävklart ska det bli väldigt trevligt att åka upp framförallt med tanke på att det var midsommar jag var där senast och det är ju en evighet sedan. Så till helgen bli det mest avkoppling, njuta så mycket som möjligt helt enkelt och försöka koppla bort tanken på att det inte blir så mycket mer av den varan framöver..

Blazzzblabla zzzzzzzz, nä nu orkar jag inte alls skriva någonting mer, just nu tycks tankarna vilja flyga all världens väg. Ett efterlängtat samtal från Greenwich, CT fick jag också alldeles nyss, och jag vill bara drömma mig bort, långt bort. Ojoj Denize... jag finner inga ord, men att få prata med dig ikväll gjorde verkligen min dag. Hang in there, jag kommer!

Läggdags, so long.
Cheers / E

...sommarkänslor, midsommarhelgen i Osele 2008.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jag som du längtar också som en galning till USA.Ska ju till Seattle snart =)

Och du- tack tack tack

Postat av: Karin

ja Gävle är riktigt supermysig stad tycker jag.. som nu sett/bor i fler städer.. den är lagom stor och har lite av det mesta.. nästa helg ska jag nog åka hem:) yey

2008-10-08 @ 12:55:31
URL: http://karinolofson.se
Postat av: Sebastian

Men Erika, du gör mig bara sugen på att åka upp till Kalle och Gunilla, Aron och alla härligheter :)

2008-10-08 @ 17:53:36
URL: http://sabbaa.se
Postat av: Anonym

Och du min dag :) dessvarre maste jag spara mitt andra samtal tills imorgon, vill inte kanna mig stressad nar jag val ringer. hoppas det ar okej och att du ar likasa! puss!

2008-10-08 @ 22:06:20
URL: http://denizeakerblom.blogg.se/
Postat av: egoflow

take it easy o koppla av o ha det riktigt skönt däruppe nu.. bör väl iofs inte vara nå probs! Nu ska ja bege mig till mitt gävletåg, det känns inte så spännande. men hoppas att det blir trevligt. har kommit på att ja inte har EN ENDA kompis kvar i gävle när du åker. det känns lite märkligt. inte direkt nån idé att hälsa på där längre. hörs snart. puss kram

2008-10-11 @ 10:13:56
URL: http://egoflow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback