SKYDIVE i Wollongong!!

Tjaooo!

Nu kan jag stolt meddela er dar hemma att jag gjort nagot som de flesta aldrig i sitt liv skulle vaga. De som kanner mig vet i och for sig att jag inte ar nagon fegis direkt, men nu kan jag brilligera med att jag kastat mig ut fran en plan pa 14000 fot!!! och jag var knappt radd alls, saklart att pulsen gick upp nagot precis innan vi flog ut och vilket sug i magen sen nar man insag hur hogt upp vi var, men jag var aldrig radd utan jag njot av varje minut.
Jag och Rikard gick i alla fall upp 06.30 igar morse for att hoppa pa en buss som tog oss till stadsdelen Wollongong ungefar en och en halv timmer ifran Sydney. Bussen tog oss till en av stranderna dar jag med en grupp pa 6-7 personer fick fylla i lite papper och sedan forberada oss for hoppet. Sedan var det bara att vanta pa att det forsta ganget var klara och sedan aka till flygfaltet, hoppa in i det lilla planet som tog upp till 14000 fot sedan vantade ett rejalt fritt fall och grym utsikt i stralande sol. Utan tvekan var detta det haftigaste jag gjort unde hela resan aven om sjalva fallet bara varade i kanske 5 minuter. Eftersom Rikard ar en pussy sa foljde han bara med som mentalt stod och holl sig pa marken. Efter hoppet medan vi vantade pa att DVD (han jag hoppde med filmade hela skydiveupplevelsen) skulle bli klar sa gick vi ned till standen till ett café/matstalle dar vi drack kall good smoothie och at hamburgare. Darefter tog vi taget tillbaka till Sydney.

Eftersom de tva gavlegrabbsen Oscar och Johan ocksa kommit till stan nu och bor pa samma hostel, sa bestammde vi oss for en liten partykvall med dem. Mycket trevligt forutom att efter kvallens slut sa var golvet i vart rum nast in till takt av cashew notter intrampade i mattan eftersom nagra efter ett par glas vi tyckte det var askul med notkrig, ingen storre skada skedd, Rikard sopade upp det varsta innan vi slocknade och imorse var jag upp och lanade damsugare sedan var det ordnat....

Ta hand om er ses snart! Kram / Erika

image413


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan :)
hoppas allt är bra
och godmorgon
:)hehe
har en tävling från aromia.se du kanske vill delta i.hade varit kul :)
och en annan sak.
min hund deltar i en tävling i en tidning.
kan du kanske lägga en röst på henne om du tkr hon är söt :)?hon är hund nr 2 man röstar på
se länk på bloggen
www.enlitentax.blogg.se

2008-05-21 @ 07:52:47
Postat av: Gunilla

Du är galen!!!
Vi ses på måndag.
Kram Gunilla

2008-05-21 @ 16:26:53
Postat av: Pappa Kalle

Hej Eppa!

Det där med Skydive måste vara häftigt även om jag inte riktigt vet hur det fungerar! Du får berätta mer när Du kommer hem. Vad jag förstår har Du kanske också fått en egen DVD över hoppet som jag givetvis måste kolla omsorgsfullt.

Se nu till att ha några riktigt trevliga avslutningsdagar på "Livets Resa". Det är inte säkert att det ges så många chanser till liknande resor i framtiden!

Kram och Välkommen Hem!

Pappa

2008-05-23 @ 12:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback