Queen Victoria Market

Imorse blev en beytligt tidigare morgon i jamforelse med att ni klivit upp nastan skamligt sent de senaste dagarna. I alla fall hade jag bestammt mig for en lite joggingrunda innan frukost och sa blev det. Jag som till och med inhandlat ett par nya traningsbrallor pa Silk market i Peking tidigare kande mig riktigt hurtig nar jag klev ut pa gatan ungefar 08.30. Blev en tur mot botaniska tradgarden, runt i det riktigt pitoreska villaomradena och ned mot strande dar jag plockade mig en snacka och sprang tillbaka. Pa Base lag grabbarna pa rummet fortfarande och sov med det drojde inte lange forran vi kakat frukost och hoppat pa sparvagnen in mot Melbourne. 

Dagens plan var att besoka Queen Victoria Market och vi hittade dit utan storre problem. Som de flesta marknade hade aven denna mycket av bade det ena och det andra att erbjuda, somvanligt mest krims krams, t-shits, prydnassaker, smycken etc, men sen sa fanns det en hel del frukt och livsmedel ocksa. Nar vi blev torstiga efter att vi givit upp letande efter nagot trevligt stalle som serverade glass sa blev det en blabarsssmoothie istallet...trosade vidare en stund tills magen bojade kurra och vi gick till Mcdonals. Matta och belatna satte vi oss pa sparvagnen och akte tillbaka till St Kilda igen.

Just nu tar vi det mest lungt, tvattar lite klader och surfar pa internet, skamtar och diskuterar med varandra pa rummet  - det ar harligt och trevligt att vara har med grabbsen...

Har neda kommer lite bilder ifran bussresan och gardagen och ifran besokt pa marknaden...

Varma kramar / solstralen Erika



image311






Kommentarer
Postat av: Linda Sandell

Hej Erika,
Attans vilken grym resa du är med om. Har läst din blogg lite då och då och du verkar ha det helt fantastiskt. Vad duktig du är på att skriva ofta.

Här hemma har vårvärmen nu kommit, har varit nästan 20 grader varmt och jag har för första gången iår haft shorts på mig. Huualia vad blek man är.

Bokade i veckan flygbiljett till Malaga /Spanien där min kompis har en lägenhet som vi kan bo i. Ska bli ganska nice.
Dawa från Nepal ringde igår kväll.Första gången han ringer oss. Han frågade då efter dig för han hade hört att du är i Asien. Han hälsade så gott.
Hälsa Rikard så mycket.
Kram Linda, Fredrik & Ellen

2008-05-04 @ 20:41:40
Postat av: Pappa Kalle

Hej igen Solstrålen och Månskenet!

Jag måste erkänna att jag känner mig trygg nu när Du hamnat i Australien! Inte för att jag på något sätt misstrott Japan eller Kina men nu vet jag att Du har Rikard att vända Dig till om det skulle uppstå problem av en eller annan art.

Apropå midsommar så är Ni givetvis välkomna! Gunilla och jag lovar att ställa till med en 5-kamp som inte "går av för hackor" och midsommarmenyn kommer inte att sakna några av de viktigaste ingredienserna.

Lennart & Ingeborg kommer givetvis - och möjligen också Linda, Fredrik och Ellen.

Förresten - bilderna var väldigt fina!

Kram från

Pappa

2008-05-04 @ 22:37:01
Postat av: egoflow

HÄRLIGT!!!!! Jag saknar dig. Har du hört ditt mobilsvar? Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback