Nu ska vi se sa blinda Sara...

Hey ho!

Valdigt matt och belaten efter pasta med carbonarasas sitter jag mitt pa golvet pa varat rum och funderar hur jag ska formulera mig. Idag har vi trots att vi inte var uppe i ottan hunnit med och kan bocka av tre saker pa att-gora-se-listan. Forst tog vi oss till St Pauls Cathedral, liksom de flesta stora kyrkor aven denna valdigt maktig, otroligt vacker bade utvandigt och invandigt och sa tyst nar vi gick dar inne att du kan hora en nal falla till golvet. Efter att jag fragat en av "kyrkoguiderna" om det var okej att fotografera fick jag aven veta att han hade en bekant som studerat bade i Uppsala och Stockholm, trevlig och pratglad kyrkgubbe det dar.

Efter att vi lamnat katedralen gick vi vidare mot Federation Square ett stort omrade med valdigt haftiga och annorlunda designade byggnder. Vi tittade in en snabbis pa "ACIM" - Australian Center For The Moving Image. Dar de under nagra manader framover har utstallningen "Game on", utstallningen kunde erbjuda alltifran tv-spelshistoria till filmiska masterverk och dansens konst, men eftersom klockan vid det har laget hunnit bli strax innan tre hoppade vi over att betala intrade for att se detta atminstane just idag. Istallet kollade vi in nagra elevfilmer i huvudentren dar det ocksa var nagon form av mindre utstallning. Sedan vandrade vi vidare in i Queen Victoria Gardens for att sedan komma till Royal Botanic Garden, men pa vagen dit stannade vi for att se "Shrine of Rememberance" - ett monument uppfort till minne av alla de man och kvinnor som kampat for Australien i vapnade konflikter och freds operationer. Monumentet byggdes mellan 1928-1934 och var ursprungligen konstruerat som minnesmarket for att hedra de 114 000 "Victorians" som stred i Forsta Varldskriget och i parken som omger monumentet brann det ocksa en minneseld. Har spenderade vi sakert i alla fall en timme tills att vara tomma magar borjade gora sig paminda och vi bestammde oss for att hoppa pa sparvagnen tillbaka till hostlet och laga oss lite mat.

Imorgon kanske det blir ett besok pa Melbourne Zoo eller pa ett aquarium i stan, men inget ar bestammt annu...

Tanker pa Er hemma /Kramar Erika





image345



image351





(Sadar dar har ni en hel massa harliga bilder, en salig blandning till raga pa allt, nagra funderingar?!, bara fraga som vanligt.)


Kommentarer
Postat av: egoflow

jag ger ingen vettig kommentar. bara en puss så du ser att jag vart här och läst! puss!

Postat av: Pappa Kalle

Hej Solstrålen!

Det var riktigt mysigt att prata med Dig på telefon i går morse. Hoppas att Ni får en härlig avslutning på "livets resa" när Ni snart kommer till Canberra och Sydney.

Välkomna till Osele för att fira midsommar i det naturliga ljusets tecken!

Kram från

Pappa

2008-05-13 @ 20:12:03
Postat av: jenny

heeeeeej mın van! nu sıtter jag och kollar pa era bılder. nı verkar ha det hur bra som helst!

mıss u! halsa kıllarna!

puss puss!

2008-05-15 @ 13:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback