Bondi Beach och lite dans pa lordagsnatten...

Tjipp hemma i Svedala...

Igar anordnade vi en lite halvdagsutflyckt till Bondi junction och Bondi Beach, dit tog vi oss med de faktiskt riktigt sunkiga pendeltaget ungefar fyra stationer ifran centralen som ligger har alldeles intill vart hostel. Val framme utforskade vi Bondi junction som ar ett shoppingdistrikt med en hel del trendia butiker och fina uteserveringar, Medan vi gick dar forbi skyltfonstren var det inte utan att jag blev sugen pa att ga los i nagon av affarerna. Men eftersom planen var att se beachen sa blev det istallet ett kort stopp pa en glassbar innan vi promenerade resterande biten ned till stranden, den biten var lite langre an vi tidigare raknat med men det var skont med en promenad. Nar vi kom ned till vattnet bredde sig en lang strand med vit sand ut sig nedanfor oss, runt omkring fanns stora gronomraden dar folk satt och sprakade och nagra hundar sparng losa. Vad jag inte hade trott sa befanns sig en hel del folk ute i vattnet ocksa, dock framst surfare vi sag aven ett gang som spelade fotboll i sanden i bara shorts men med tanke pa vadret sa var det inte vad jag hade vantat mig. Medan grabbsen satt uppe pa graset gick jag barfota ned for att kanna pa vattnet, och inte var det varmt inte men jag skulle inte ha tvekat lange for ett dopp bara for saken skull. Efter att vi suttit en stund och tittat pa alla manniskor som hangde i omradet kande vi oss nojda och akte tillbaka till hostlet. Det var tankt att vi skulle steka pa korv och koka lite pasta nar vi kom hem men middagen slutade med att vi gick till Nandos och kakade kycklingburgare/kycklingwrap eftersom nagon snott hela var korv ur var matbag, gissa om vi blev aninges irriterade. Hur som helst eftersom det var lordags och allt festade vi till det lite pa kvallen, slappte loss lite pa dansgolvet pa Sidebar och lite lulliga som vi var vaggade vi oss till somns med avslappnande musik pa rummet...

(Har nedan bilder fran dagen/kvallens bravader...)

image404



image412

Varma kramar till Er / Eppa :P

Kommentarer
Postat av: mams

Hej gotjejen!

Du har det oförskämt bra som kan åka på en mysig utflykt till stranden.

Här hemma försvann värmen över en natt. Igår när jag åkte hem från Västerås var det snöoväder, myrornas krig framför bilrutan och 0 grader.

Har ni varit på Zoo?

Fortsätt njut av de sista dagarna!

Kalla, nej såklart, varma goa kramar
Mamma

PS. Upptäckte hur dåligt jag stavat sist. Gör som du, kryper nästan in i skärmen, och försöker samtidigt skriva något bra. Du får väl kalla mej Blinda Sara, ha ha. DS.

2008-05-18 @ 16:28:01
Postat av: Freppa

hey!
det låter ju hur skönt som helst där nere (fast jag antar att det skulle vara trevligare med lite varmare värme)
men du måste ju ta ett dopp, du är ju ändåså i australien det är ju inte varje dag man är det ;)
hoppas att allt är bra med er där nere!
kram freppa

2008-05-18 @ 21:05:58
Postat av: ulli

nä men nu börjar rikard bli lite väl skäggig alltså! ge honom en hyvel. kram, SNART SES VI

2008-05-18 @ 23:17:25
Postat av: Pappa Kalle

Hej Solstrålen!

Jag vet vem som snodde korven, det var hungriga Berta Blom
från Södertälje.

Hur som helst - sköt om Er de dagar som återstår av "livets resa"

Kram från
Pappa

2008-05-18 @ 23:30:28
Postat av: Gunilla

Herj Erika!
Kul att höra av dej igen. Ja, resan börjar närma sig sitt slut. Tänk så fort tiden går. Det ska bli så spännande att få höra och inte minst se på en massa bilder närDu kommer hem. Men jag säger som mamma: passa på och njut av det som återstår.
När Du kommer till Arlanda är det jag som kommer och hämtar upp Dig. Vi har varit på konfirmation i Eksjö ( Marcus). Förhoppningsvis är det fint väder så vi för cabba tll Gävle.
Kramar Gunilla.

2008-05-18 @ 23:31:47
Postat av: Rikard

Ullis:
Du ska fa se pa skagg pa valkommenhemfesten :D

2008-05-19 @ 05:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback