Nattskriverier...

Jag är egentligen på tok för trött för att skriva blogginlägg och borde snarare sova just nu,
men jag kom på att jag ville skriva några rader i alla fall.

En helt vanlig dag på jobbet idag. På lunchen var jag, Jenny och Emelie på naturkompaniet
för att jag skulle inhandla packbags, sådana småpåsar i olika färger så att man lättare
håller ordning i sin packnig. Strax efter 17 kom mamma förbi i stan somvanligt och vi
övningskörde väl en 40 min. Därefter direkt till Pernilla på söder, vi lagade mat, denna gång blev det nudlar med wokgrönsaker och någon asiatisk (tror jag det var) tomatsås som var väldigt mycket starkare än vi trodde, därför blev det att blanda ut med lite turkisk youghurt. Sen spelade vi guitarr hero en stund, båda två var rätt trötta så vi satte på en film - 10 orsaker att hata dig - Passade bra med en riktigt lättsam sådan, men det dröjde ändå inte länge förrän jag somnade till. Kollade i alla fall klart...Vid 21-tiden åkte jag hem med bussen, hade glömt hörlurarna till IPoden så det blev en tyst busstur. Väl hemma tog jag mig en lite skorpa och loggade in på msn, framför allt i hopp om att Rikard skulle dyka upp där han med, under tiden jag väntade pratade jag en stund med Fredrik (en kille som jag kommer åka med till Asien) diskuterade resan i allmänhet, se världa saker, planer, packning, fix och trix etc...  
Precis när jag höll på att ge upp hoppet om att Rikard skulle komma
online så poppade den lilla rutan upp i hönet. Han ringde upp via skype, och efter att otekniska jag lyckats få webbcamen att funger så kunde vi se varandra båda två igen. Skype fungerar som tidigare nämnt bra, förutom att samtalen bryts av och till, vad det beror på har jag ingen aning om. Vi pratade till strax innan 00-tiden och sa sedan puss och hej då...

Rikard och Mattias lämnar nordön och åker till sydön med färja om några minuter
och jag ska krypa under täcket, sova, drömma mig bort och vakna pigg som en nötkärna imorgon igen...

Gónatt / Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback