Min vän för livet...

Lördagmorgon, har just ätit frukost. Härligt på helgerna när man har
tid med sånt, i veckorna blir det oftas bara lite yoghurt direkt ur förpackningen :P, men
this morning fixade jag ägg (helt lagom mittemellan kokt, inte för löst inte för hårt) yoghurt med flingor och polarkaka men ost. Mums. Satt fint i kistan det :).

Jaha...fredagskvällen var hur lugn som helst, lagade mat när vi kom hem ifrån bilturen. Mamma gick hem till Bettan och jag var för mig själv här hemma. Ordnade med lite pappersfix inför resan. Sedan bullade jag upp med grönsaker och tre olika dippsåser, kunde inte låta bli chipsen heller så det blev en del sånna också. Satte mig framför teven och kikade lite på Let´s dance (Danny och Malin åkte ut, oh nooo flickfavoriten :P) Kl 21 började Mr and Mrs Smith, lite av en favvorulle för mig, har dock sett den ett par gånger.
Ringde upp jossan för ett litet chat, vilket slutade med att jag pratade med henne minst 1,5 timme, filmen hann ta slut och vi fortsatte, men vad gjorde det?, mycket trevligare att prata med världes bästa vän än att glo på en film jag redan sett, (trots att Brad och Angelina är otroligt snygga tillsammans). Vi hann prata om en hel del under de där minutrarna, om hur det var när man var "kär" när man var yngre, gamla pojkvänner som förklarat sin kärlek genom en snöboll. Att leka rysa posten med klassen när vi gick i typ 3:an och hade Margit med de giganstisk brösten som lärare. Om pinsamma, väldigt olämpliga saker man gjort i sina dar. Om musik, försökte få Josefin att förstå att det var Jack Johnsson jag väldigt tydligt mumelnynnade på i telefonen, men hon kunde då inte komma på vilken låt jag menade, för hon bara satt och drömde om Hoffmaestro, som hon senare ingås faktiskt såg ut som ett slusk, precis som jag sa :P.
När jag sitter här och tänker efter Jossan, så har vi nog nästan gått igenom allt tillsammans, tänk vad mycket vi varit med om, vilka minnen vi delar -jag ryser-, det är så häftigt hur länge vi kännt varandra och jag är så otroligt glad att jag har dig, du är en riktig vän, den bästa i sitt slag och hur underbar som helst, du fötjänar det bästa, älskar dig, glöm aldrig det! 

Den här dagen blir nog förmodligen lika lugn som gårdagen. Får se om Oswaldson är hemma så kanske det blir en sväng dit som sagt. Övningskörning på schemat as usual. Verkar också som att det blir tackos till middag ikväll, smarrigt, och förmodligen en titt på melodifestivalen.
Saknade av Rikard tillhör ju vardagen, så den behöver jag väl knappast nämna, längtan växer sig starkare varje dag nu. Ibland får jag stanna upp, kippa efter andan, ta ett djut andetag och andas ut igen för att få bort klumpen i halsen. Det är nu man inser hur riktig längtan och otrolig saknad känns och uttrycker sig...

 

På tal om Jack Johnsson, så var det denna låta jag nynnade
på rätt flitigt igår, härligt låt tycker jag.
Kramar / Erika

Kommentarer
Postat av: egoflow

Du är ju för god! Vi har varit med om märkligt mycket, mer än andra känns det som. Händelserika år på både bra och sämre erfarenheter, också glad att jag delat dem med dig och känner mig inte osäker på att fler fina år kommer! Klyshigt värre, men sånna är vi. Klyshiga och vänskapskära i varandra. Jag ringer dig ikväll när jag satt på mig mitt prickiga/randiga fodral. Stor kram till söta dig!

Postat av: Rille-man

Stort hjarta runt dig :) gahh logga in sa vi kan snackaaa miss u!

2008-03-16 @ 10:47:08
Postat av: jenny

aa jag avr så happy när chalotte vann! men kvällen va helt okej! men krogen var ingen hit dock. men det är ju som vanligt. men aa datan fukka upp sig lite igår och allt typ försvann men min morbror (datasnilen, typ patruk två) ska kolla på den nästa vecka när han kommer hit! han sa att han visste vad man skulle göra. :) tur det.

ses imorn!!!

2008-03-16 @ 16:07:35
URL: http://jeennyb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback