"ligga sig till drömjobbet..."

Sitter ihopkurad framför laptopen i sängen, väldigt skönt att ha den här lilla prylen, bara att placera där man tycker den ska vara, efter hur man vill sitta eller ligga. Dock skulle den verkligen behöva rensas ur, otroligt seg i starten, men är däremot väldigt imponerad av hastigheten på bredbandet, surfar just nu med 13,9 MB. Knappt att man hinner med i svängarna. Nog snackat om datorn, insåg att det inte var så intressant läsning.

Så var det snart torsdag igen...tycker fortfarande att det är otroligt hur fort tiden går.
Imorgonkväll ser jag fram emot middag på Trattoria Cinqueden den relativt nya italienska restaurangen på södermalmstorg, med jobbet. Detta som en belöning för våra fina resultat de senaste veckorna. Ska bli väldigt trevligt, jenny och jag, Emelie följer också med, eftersom hon för en gångs skull inte har hokeyträning denna kväll :P. Vårt trio, oslagbar! Har inte ätit på den restaurangen tidigare, men ryktet säger att det är mysiga lokaler och bra mat, så upp till bevis kl 20 to morrow night. Somliga har även planen att gå vidare till Slick efteråt, men nej tack, spar mig till fredagen, då det förmodligen blir lite festligt drickande. Ser det heller inte så fresh att vara bakis på jobbet, ska dessutom upp i ottan och träna och smaska god frukost på Kanel.

Sedan på fredag...KENT! Ska på konserten på Läkerol Arenan, med Tom och Patrik. 
Tyvärr har jag inte hunnit lyssna in mig speciellt mycket, men jag tänkte i alla fall läsa någon recention ifrån tidigare spelningar. Det var verkligen inte igår jag var på en större spelning, allra helst inte på en aren såhär. Kommer bli kanon. Planen är att  ska värma upp hemma hos Tom innan, trevligt trevligt. Tydligen kör Goya någon slags "tribute to Kent" som börjar direkt efter konserten, men nje...känner mig inte upplagd för kroggrejs, vilket jag är ganska säker på att varken Patrik eller Tom är heller. Ett besök på Max efteråt skulle nog sitta bättre, fetta lite, för det var ett tag sen nu. På tal om Max, så fick jag höra att Max upp vid hemlingby totalförstördes vid en brand natten till idag, personalen fick evakueras men ingen person kom till skada, läste jag nu. ?!? Så sa mamma idag att det skulle öppna igen redan imorgon och servera ifrån en vagn...där ser man?!, Ett lite nyhetsinslag såhär på kvällskvisten.     

Nu tänkte jag återgå till fråga Olle, inga vidare intressanta gäster i studion,
men sexsnack är ofta rätt skoj ändå. Just nu kör de "pest eller kolera" inslaget,
Ulrika Kjällander och Idol-Erik Segerstedt diskuterar om man ligger sig till sitt drömjobb... 
Förmodligen ringer Rikard om en stund också, morgonstund hos honom sovdags oss mig.
Alltid lika trevligt att' få höra hans röst, får en att längta desto mer, men så är det med kärlek på distans.

Tack och hej / Erika


Kommentarer
Postat av: ulli

USCH FÖR ER jag vill också vara med på fredag (a)

2008-03-05 @ 23:32:40
Postat av: Rikard

Ja ni far fan ha so jevvla roligt po fredag! Du for fraga tom om han har fixat nott hem nr for det ar so dyrt att ringa mobil! hors baby! Love ya ! Puss

2008-03-06 @ 20:33:12
Postat av: wigerto

jag vill ocksa vara med pa fredag :( meeen vafan. man kan inte ha kakan och ata den. vilken javelusisk tur att det inte var vart alskade max norr som brann ner! det dar pa soder ar det anda ingen som bryr sig om.

2008-03-07 @ 06:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback