I vinterlandet...

Som nämnt tidigare bar det av norröver i onsdags, 
Linda, Fredrik och Ellen hämtade mig vid 19-tiden och vi åkte bil upp till pappa.
När vi kom upp när klockan var runt 23.30-tiden var det 17 minusgrader och en halv meter snö, shit tänker man, jag kommer frysa ihjäl, men saken är den att efter att just ha kommit in från en helförmiddag ut i naturen på isen, så inser jag hur mycket jag uppskattar vintern här uppe. Det här är ett underbat ställe, det vet alla som någon gång varit här. 

Idag har vi alltså varit ute i stort sett ända sedan efter frukosten imorse. 
Det har varit strålande sol nästan hela tiden och lagom tills den gick i moln åkte vi
hem igen, eftersom man lätt börjar frysa
om både händer och fötter efter en stund. Hela gänget har blivit fint
rödblommiga på kinderna efter det fina vädret och just nu sitter jag här med en
kopparsbergscider med lime i och smuttar.
Det lilla energiknipet Ellen, som sovit större delen av förmiddagen i pulkan omstoppad av sovsäck och kuddar, håller på att bada medan vi andra går ut i bastu om ett litet tag. Appropå Ellen så måste jag bara berätta lite om den stintan. Hon fyller tre år i sommar och är en hur söt och go unge som helst, ett riktigt litet blont rufstroll och sångfågel. Hittills har vi fått höra bla. abc-sången, jamåhonleva och bockarna bruse. Hur lugn som helst men ändå full av energi och lek. Favoritleksaken här uppe är nog min gamla "walkingcar", en sån du sitter på och puttar på fart med benen. Så sött det är när hon inte riktigt förstår varför inte Rikard är här med oss, igårkväll ropade vi ikör efter honom, men så förklarar vi att Rikard är ute och reser. När jag sedan frågar henne var han är så svara hon "Rikrad flyger flygplan". Hon är så snäll och den gulligaste jag sett (bilder kommer).

För övrigt är det imorgon två veckor kvar tills jag lämnar Sverige och förmodligen får jag uppleva mina sista riktigt vinterdagar för i år och träffa det här gänget på ett bra tag igen. Föresten är Tony och Lotta här också, två kompisar till Linda och Fredrik. Jättetrevliga båda två. De väntar också ett litet knyte i augusti förresten. Jag måste nästan erkänna att jag faktiskt bli lite sugen på att få ha en liten unge själv, när man ser vilken lycka de känner tillsammans. Men var lugna, det finns en hel del som prioriteras före det.  

Idag är det långfredag och det vankas trerättersmiddag ikväll,
det finns inte många som slår Gunilla i köket.
Vad jag kan minnas har jag aldrig en ända gång ätit mat här jag inte njutit av.

Glad påsk till Er alla, friends and loved ones. / Ta hand om er Erika
(som sagt kommer bilder senare, så får ni se hur riktig vinter ska se ut,
vilket vi inte har varit så bortskämda med hemma i Gävle)


Kommentarer
Postat av: Rilly

Enjoy your time up there baby :) Miss you !
Puss

2008-03-22 @ 08:40:50
Postat av: Lotta Talamo

Vilka kanonmysiga bilder du fick av helgen, själv har jag inte hunnit gå igenom mina än...men det ska bli kul. Jättemysigt att träffa dej igen, det va ngr år sen sist och lycka till på din resa. Jag kommer följa den på din blogg:-)
Kram Lotta

2008-03-28 @ 16:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback