Helgens bravader, m m...

Så var det söndag igen, eftermiddag. Vädret är väldigt grått idag,
men ingen snö och inget regn än så länge...
Ännu en gång vaknade jag av ett trevligt telefonsamtal ifrån Nya Zeeland när Rikard ringde vid 08.20 imorse. Vi pratade väl en 5-10 minuter tills att telefonkortet tog slut. Bestämmde oss istället för att fortsätta via msn och webbcam, med videosamtal (då du alltså kan både se och höra rösten). Betydligt mycket billigare och bättre än telefonsamtalen. Då min mic inte verkade vilja fungera via messenger bytte vi till Skype, ännu bättre att komminucera över. Nästan två timmar pratade vi, känndes så nära och så fick jag se omgivningen också, hur det såg ut inne på hostlet, måste säga att det var över förväntan, riktigt fräsht och snyggt inrett.

Jag ligger lite efter i bloggandet för tillfället, vilket jag tänkte ta och åtgärda nu.
I torsdags var vi ju som tidigare nämnt på  den Italienska restaurangen med jobbet.
Jenny kom hem till mig en sväng innan och vi snofsade
upp oss lite, fick skjuts av mamma in till stan och hämtade även upp Emelie
i Sätra på vägen dit. När vi kom dit vid 20-tiden, stod Maria, Magda och Terese
utanför och väntade, men vi bestämde oss då för att vi kunde
gå ni och sätta oss, eftersom bord var bokade.
Efter en kvart hade alla hunnit komma, det beställdes vin och mat ganska fort. Till förätt blev det deli tallrik för de flesta, och lammfile tog både jag och jenny till varmrätt. Emelie valde pasta. Väldigt god mat, trots att det italienska köket inte min främsta favorit. Strax efter kl 22 bestämmde jag, Jenny, Emelie och Terese oss för att åka hem med 22.20 bussen, medan resten blev kvar...så för mig det blev med andra ord en tidig kväll.




I fredags var det alltså Kents spelning som stod på schemat. Kom hem till Tom vid 18-tiden för att värma upp innan, käkade pizza och drack vin, lyssnade på musik och chillade. Vi kom fram till att taxi var det bästa alternativet att ta sig snabbast och smidigast till arenan. Ringde och skulle boka en bil en timme innan det skulle börja och trodde vi var ute i tillräckligt god tid, men de hade kö, när klockan var 19.45, en kvart innan konserten fick vi en taxi. Som tur var kom vi precis lagom i tid ändå, eftersom det var förband och lite köe här och där.
Ställde oss i baren ett stund innan vi gick till våra platser, som dock var så långt upp på läktaren att man hade behövt kikare för att kunna se ordentligt, vilket gjorde att man aldrig fick någon riktigt känsla av livespelning.
Sammanfattningsvis gå ger jag Kent en 7 av 10 möjliga. Patrik var ganska törstig den här kvällen och lite mindre intresserad av musiken än mig och Tom, vilket resulterade i några fler besök i baren. Jag kan väl inte säga att jag och Tom protesterad heller...
Efter konserten delade vi en taxi med ett äldre par in till stan igen, gick hem till Tom och fortsatte där vi börjat innan, Jenny dök upp och sedan gick vi till Goya. Mycket folk och bra drag.
I vanliga fall brukar ju kvällen ta slut när krogen stänger men vi gick hem till Tom igen och tänkte vi skulle fortsätta en stund till. Men det tog inte långt stund innan Patrik somnade i soffan och jag med alla kläder på i sängen, Tom hade tydligen hållt sig vaken men somnade väl ganska snabbt han med.

Tack för en jättetrevlig kväll grabbar!

image98



I dag blir det övningskörning, måste tillstå att  man snart skulle kunna säga att jag är king of the road...ska nog se till att sätta uppkörningen nästa gång. Sedan är det två timmars tatooprogram på 6:an Miami ink och premiären av L.A ink, inte utan att man  blir imponerad av deras talanger, och aningens sugen på att själv tatuera sig...

Krama / Erika 


Kommentarer
Postat av: jenny

hehe aa fast vi tog det ganska lungt igår :) drog till interpool senare och bara chillade, sen åt vi på donken.

vilka fina bilder det var från middan :D

ses imorn!

Postat av: ulli

alltså... smickrande bilder på er allihopa, haha.
och what is up med toms hår? har ju iofs inte sett honom på typ 6 veckor så jag antar att det har växt. ;P
ni är dock söta.

2008-03-10 @ 16:09:29
Postat av: Jessica Schön

Tävling! Vinn en tandblekning värd 3500;- !!!

Läs mer på bloggen! :)

2008-03-10 @ 20:05:45
URL: http://salongjessica.blogg.se
Postat av: egoflow

verkar som att det vart en trevlig helg. puss lille plutt

2008-03-11 @ 22:03:26
URL: http://egoflow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback