Back home again...

Hemma i Gävle igen efter tre dagar med Josefin i huvudstaden. Helgen var riktigt lyckad måste jag säga.

Fredagen har jag redan dokumentrat...lördagen spenderades först då i Bromma, käkade lite mat och slappade uppe på J´s mysiga våning, lyssnade på musik, drack bailys och spelade yatzy. Sedan promenerade vi till tunnelbanan för att åka hem till en kille som hette Alex som är en vän/granne till Robin som alltså är en klasspolare till J. Hittade utan problem dit med lite hjälp av det andra gänget som vi träffade när vi klivit av tåget.
Alex lägenhet var hur fin och mysig som helts, en trea med inglasad balkong som han hade inrett som en mysvår. En sådan lya skulle man inte tacka nej till. Hur som helst, stämmningen var till en början ganska stel under tiden vi tittade på melodifestivalen, att tillägga är att ingen av kvällens bidrag var någon succè, i pincip den enda som kan sjunga var väl Sanna Nielsen. Stämmningen lättades upp efter att var och en fått i sig några glas vin. Kvällen var väldigt trevlig, skönt att inte gå ut på krogen utan istället umgås och bara vara hemma hos någon.

Nej nu ska jag krypa ned i säng och titta på teve ett tag, bloggar vidare imorgon
för helgen har ytteligare saker att förtälja.
Back to work imorgon...träffa tjejerna, and make some money.

Några bilder ifrån lördagens melodifestivaltillställning
Hej så länge. Erika

Kommentarer
Postat av: Rikards pappa

Hej Erika!
Jag förstår att du har det jobbigt emellanåt när Rikard är på andra sidan jordklotet. Det är såna här prövningar som förhoppningsvis stärker banden i ett förhållande. Du vet att du kan komma om du behöver prata nån gång!!
Vi saknar våra 2 inneboende turturduvor, det blev så tyst i huset när ni försvann!! Just nu är Rikards rum belamrat med kartonger och annat eftersom jag har börjat riva hela köket. Golvet är upprivet och borttaget och snart alla väggskåp och bänkar. Sen blir det ommålning av tak o väggar, in med nytt golv och nytt kök, vitvaror m.m.. Vi kommer att bo i en byggarbetsplats ett par månader nu, men det ska va färdigt när Rikard kommer hem.
Sköt om dig, ha det bra och lycka till med körkortet.
//Kent

2008-02-18 @ 09:46:55
Postat av: Erika svar till Kent

>RE: KENT
Hej hej.
Vad trevligt att ni tittar in på min blogg med!
Ja, det är ju klart att man känner en otrolig saknad av och till, å andra sidan finns det mer tid för vänner och lite annat nu. Men precis, det kommer att göra vårt relation och förhållandet starkare det är jag utan tvekan säker på, på något sätt känner jag det på mig. Ja, skönt att ni finns där, om det är något så hör jag av mig :). Tittar gärna förbi någon sväng innan jag sticker till Japan om det blir tillfälle.
Ja, det kan jag tänka mig, tomt sådär helt plötsligt, men tur det när ni fick möjligheten att renovera och plats för extra förvaring under tiden. Kan tänka mig att det blir riktigt bra när det är klart.
Ja, kommer bli så så skönt med körkort, verkligen.
Kör varje dag nu, så jag hoppas jag klara på första uppkörningen. Får hålla tummarna!

Ta hand om er ni också, hälsa Pia och krama henne ifrån mig.

2008-02-18 @ 15:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback