The american way...

Snön ligger fortfarande orörd över gräsmattan och granriskransar är upphängda på varsin sida om min ytterdörr. Julmusten, knäckebrödet, laxen och janssons frästelse i fredags smakade godare än någonsin, och jag misstänker att det goda sällskapet bidrog till den mysiga stämmningen. Just nu är min ända själsfrände datorn som surrar i sängen brevid mig och en bunt näsdukar för att underlätta luftflödet i näsa. Med andra ord är jag förkyld, lindrigt men ändock inte helt pigg. På tal om näsdukar/servetter föresten, har både jag och Denize under vår tid i us kunnat konstatera att dessa tunna, mjuka "pappersbitar" är helt värdelösa med sin totalt obefintliga uppsugningsfömåga. I de flesta amerikanska hem finns dessa servettboxar överallt och rymmer bra många ark, förmodligen för att en servett är långt ifrån tillräckligt för att vara till någon nytta, nä ni, tacka vet jag hederligt svenskt hushållspapper!...tillbaka till Erika och förkylningen...förvisso nästäppa men 45 min på löpbandet idag klarade jag av fint, jag skulle ju ändå invänta sjuåringen i familjen simskolepass att ta slut och då passade det ju perfekt.

Efter middagen idag fick jag och Toni tid att bara sitta och prata, vi gled in på det ena ämnet efter det andra men av någon, visserligen ganska självklar andledning stannade det vid just barn, beteende, graviditet och olika fiosofier kring uppfostran och plötsligt blir jag så frågivs...?!

Snart vaknar ni där hemma och det är julaftonsmorgon, förhppningsvis har ni snö och skickar en liten tanke hit. Här borta väntar vi med paketen en dag till och firar på torsdag, och trots denna saknad av familj och vänner så ska jag inte säga att det går någon större nöd på mig, jag menar att kolla på Kalle Anka på Youtube funkar ju det med...
GOD JUL PÅ ER! DRICK JULMUST och vet ni vad? Jag saknar er!!



Här är några bilder från min och Denizes julmiddag och så luciahelgen i NY.



Kommentarer
Postat av: Pappa Kalle

God Morgon och God Jul Erika!

Gunilla och jag har just läst Din fina blogg. Hoppas att Din förkylning går över inom kort.

Här i Osele har vi nu ca 60 cm snö och morgon-temperaturen är -13 C. Om en liten stund skall vi ta vår traditionella julaftonspromenad i den bleka vintersolen.

Vi ringer Dig lite senare i dag.



Pappa & Gunilla

2008-12-24 @ 10:02:34
Postat av: Maggie

God Jul Erika! :)

Postat av: Sebban

God Jul! :)

2008-12-24 @ 16:36:09
URL: http://sabbaa.se
Postat av: Klanen Landin

Hej på dig Erika och god jul!



Vi har firat jul med riktig tomte. Han passade på att komma när jag var i källaren. Jag har plockat ut skäggrester ur munnen hela kvällen. Barnen genomskådade mig dessutom, de är ju inte små längre.



Julklappar och skinka har vi haft i ett överflöd som inte skådats sedan urminnes tider, eller rättare sagt sedan förra julen.



Vi saknar dig här. Barnen har frågat efter dig minst 14 gånger och de har svårt att förstå att du är så långt bort.



Hoppas din jul blir lika bra som vår, att det kommer en riktig tomte och att du får lite bra julklappar!



God jul hälsar Tobias och alla de andra!

2008-12-24 @ 22:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback