It´s raining cats and dogs...

Okej, lite regn har väl ingen dött av, men visst blir man lite less. Det är hur som helts en perfekt dag för att ta tag i lite viktiga saker, paperwork och göra lite nytta trots att det inte är sådär skitkul, tur är ju att man inte få ångest över att man sitter inomhus för ute öser det ju bara ned. Med paperwork syftar jag alltså på min ansökan som au pari till Cultural Care. Är i full färd med det personliga brevet och inser att jag snart fyllt de enda A4 som det skulle vara och att jag har massor kvar som jag vill skriva?! Dags att fatta sig kort med andra ord, hur nu det ska gå.


Så var det redan augusti, hela förra veckan bjöd på toppenväder och många tillfällen att steka i solen, det blev bl.a en tripp till Brämmen med Ullis. Till helgen vände det och åskmolnen drog in, men vi hade trevligt ändå. I fredags var det jag, Josefin, Denize och Emelie på partaj på brynäs, närmare bestämmt en tillställning som anordnades av mestadels erikssonanställda, vilket var och varannan kotte verkar var numera. Det bjöds på bål och snittar. Emelie agerade chaufför den kvällen så vi klarade oss undan det mesta av regent, det tackar vi för. Var kvällen slutade kan ni själva gissa, det börjar på G och slutar på oya, det är bara så, vi har roligast där. Lördags morgon och eftermiddag var det uppehåll och det kom besök från Norge. Vi käkade pizza och mötte upp Josefin sedan vidare till Johan och Sara. Den här kvällen lyckades de flesta med det mesta, några hade efterfest natten lång medan några blev mätta på mc D och åkte hem i en varm taxi.

Hela söndag spenderade jag på jobbet, regnet bidrog till en jävla rush när folk strömmade till filmstaden. Mamma mia drog mest tror jag, vilket ju faktiskt är en alldeles utmärkt film om man känner sig lite down, den piggar upp, minst sagt. Emellan varven försökte jag få en överblick av folkmassan och kanske få syn på någon trevlig prick, men de ända jag såg var en kö som bara växte. Starx efter 23 var vi klara och kunde komma hem, skönt inget regn heller tänkte jag, men däremot punka på bakdäcket, skit! Tur att man har vänner som stället upp och skjutsar!


Förövrigt har jag fastnat lite vid tanken på att jag så gott som planerat de fyra kommande åren av mitt liv. Usa ett år, komma hem, börja plugga, tre år, och utan att jag förmodligen kommer ha tid att andas så är jag 25!!, hjälp!?!


Kommentarer
Postat av: ull!

men tjejen, det är ju ingenting som säger att du måste åka iväg ett år nu. var hemma och andas lite istället då om det är så. :p

men samtidigt - förstå vilken upplevelse det är...

2008-08-04 @ 16:22:35
Postat av: egoflow

Tack för en fin helg min sköna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback