Shanghai - ursakta roran vi bygger om...

Igar lamnade vi Japan och efter en flygresa på ca 2 tim landade vi i Kina och Shanghai. Aldrig hade jag kunnat förestalla min hur stor kontrast det är mellan dessa land. Vi lamnade valsopade gator, slipsnissar, dryckesautomater, manniskor som i princip aldrig varken nyser, hostar eller ser dig i ogonen och all sakerhet, kom sedan till Kina dar nar vi sa snart vi satt foten utanfor hotellet moter tiggare som praktiskt taget sliter i dig, sopor pa gatorna, folk som spottar, kaos i trafiken, otroligt efterhangsna gatuforsaljare och all nyfikenhet...Okej, sjalvklart var Japan haftigt, men du moter aldrig manniskorna pa samma satt som har. Hela kvallen igar gick vi som forstummade av alla intryck, har hander nagot precis hela tiden.

Idag har vi somvanligt promenerat nastan hela dagen, varit i de gamla delarna av Shanghai som fortfarande ar under uppbyggnad, byggarbetare i sa gott som varje horn. Besokt marknader och testat pa att pruta, eftersom staden i sig har sa mycket att titta pa sa ger det valdigt mycket att bara ga runt och se sig om. Senare pa kvallen var vi pa en aktobatik show, valdigt talangfulla ungdommar som visade upp sina konster.

Har nedan kommer lite fler bilder sen tidigare aventyr i Japan jag inte hunnit lagga upp an, ligger ju en hel del efter i det arbetet :P. Men jag hoppas ni kan halla tillgodod.

B la. är det bilder ifran atombombsmuseet och basebollmatchen i Hiroshima...

Uppladningen av bilder har strulat, se nasta inlagg.


Kramar till Er / Erika "the shopsticksking"

Kommentarer
Postat av: Pappa Kalle

Visst är det spännande med länder som avviker från den västerlänska normen! Jag har all förståelse för att Du upplever Kina som annorlunda och mycket, mycket spännande. Det får mig at tänka tillbaka på mina resor i Vietnam och Nepal.

Men Erika, vart tog bilderna vägen?

Kram från Pappa

2008-04-17 @ 19:36:16
Postat av: Erika

>Pappa : Uppladningen av bilder fungerar inte som den ska, blogg.se verkar har problem med sin server sa det gar inte som jag vill. Gor ett nytt forsokt imorgon, titta in da sa hoppas jag att det har lost sig. Tankte aven att jag skulle ringa dig imorgon och saga hej, ha telefonen inom rackhall pa formiddagen. Kramar

2008-04-17 @ 19:45:31
Postat av: egoflow

chickety china the chinese chicken, have a drumstick and your brain starts clickin'. WHAA? CLICKIN'!?

Kram

Postat av: marit

hej snyggo ! jag hoppas du har det bra i kinaland. jag kommer ihåg alla tiggare med bara en arm och inga ben.fy fan. men nu kan du köpa säkert hundra par converse iaf ! kram

2008-04-18 @ 10:24:15
URL: http://hemsktkonstigt.blogspot.com
Postat av: egoflow

nu ska jag och marit gå på håkan det hade vart helt BANANAS om du vart med.

2008-04-19 @ 12:38:34
URL: http://egoflow.blogg.se
Postat av: Bror Thomas

Hej syrran!
Du ser verkligen ut att trivas på ditt äventyr,kul att du skaffat en blogg så vi ser vad du har för dig "ler".
Ska följa din blogg och se hur de går för dig.

Kram från bror Thomas.

2008-04-19 @ 21:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback