Kyoto - the getaway to history

Hej sverige och resten av varlden! Nu har den glade backpackern Erika antlant till Kyoto, pa 1600-talet japans huvudstad fore Tokyo, en storstad men med manga sma och mysiga gator. Kl var val runt 13 nar vi kom till Kyoto station idag, med sina 11 vaningar, skyway hogst upp med grym utsikt over staden och sammanbyggd med kopcentrum och massor av resturanger ar detta sannolikt den storsta tag/bunnelbane/buss station jag sett. Har i Kyoto bor vi pa ett valdigt enkelt hostel - "Ryokan Kyoka" -  inrett i traditionell japansk stil dar du tar av dig skorna direkt vid entren och anvander konstiga tofflor nar du ar har inne. Idag har vi hunnit med ett besok pa Nijo Castel och somvanligt en hel del promenerande i staden, en svang till Kyoto Imperial Palace men vi kunde bara se sjalva parken eftersom palatset var stangt idag. Vi har haft kanonvader hela dagen idag men emot kvallen borjade det regna ganska rejalt sa da passade vi pa att tvatta lite klader och anvanda internet och som ni kan se sa har jag antligen laggt upp lite bilder. Hittills har jag fotat ungefar 2000 bilder vilket gor det valdigt svart for mig att valja ut vilka bilder jag ska lagga upp men jag hoppas att jag lyckats ladda upp ett fint urval och att ni nu sjalva kan se hur bra jag har det...

image196





image215



Ojoj, vad vi hunnit med mycket och detta ar val ungefar halften av allt vi sysselsatt oss med, det senaste dagarnas bilder har jag inte lagt over till datorn annu heller. Imorgon ar hela dagen fullbokad ocksa. Har var en liten glimt i alla fall, ar det nogon bild ni funderar over, byggnad eller park etc sa ar det sjalvklart bara att skicka en kommentar och fraga sa svarar jag. Nu ar det hog tid for mig/oss att sova sa att vi orkar upp imorgon. LOVE / Erika 
P.s Fler bilder kommer :)

Kommentarer
Postat av: egoflow

GUD DET SER JU DÖHÄRLIGT UT!! Fungerade dock inte att klicka på de små bilderna.. Iaf inte på min dator. Blir glad av att se att du har det bra. Här i Stockholm är det söndagstristess idag men var på rolig hatt-fest hos Milla igår! Då skulle du vart där, sannerligen! Stor kram! Jag saknar att ringa till dig...

Postat av: Pappa Kalle

Hej Erika!
Oj vad trevligt det var att få titta på de fina bilderna. Det är inte svårt att se att Du njuter av varje ögonblick. Särskilt roligt var det att se att Du själv var med på så många av bilderna. Jag ser av Jossans kommentar att hon inte lyckades att förstora de små bilderna, men på min dator fungerade det bra.

Ha en fortsatt trevlig resa!

I morgon och på onsdag skall jag själv hålla kurser för länsstyrelserna i Uppsala och Gävleborgs län.
Gunilla har precis startat sin resa från Hallonbergen till Osele. På vägen stannar hon i Gävle och hämtar Aron hos mamma Mona.

Kram från

Pappa

2008-04-14 @ 11:42:12
Postat av: jenny

hej erkan!
äntligen kommer lite bilder :D men allt ser hur härligt ut som helst!
miss you girle!

ha det bäst! kram jenny

2008-04-14 @ 15:41:06
URL: http://jeennyb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback