I morgon smäller det!

Fredag 4 april, mindre an ett dygn tills jag lämnar Sverige och grådaskiga Gävle. Imorgonbitti klockan 08:30 åker vi i från Stigslund och hämtar upp Johan och vid den här tiden imorgon är vi sedan någon timme på Arlanda. 13:15 sitter jag på planet,  vi mellanlandar i Köpenhamn och nästa gång vi kliver av planet är jag i JAPAN! Weeeijh!

Sedan ungefär 09.00 idag har jag pratat med mannen med stort R, mannen i mitt liv, imorgon kommer jag vara betydligt mycket närmare honom, tidskillande mellan oss kommer bara vara några timmar och avståndet många gånger kortar än här. I alla fall den här morgonen har vi snackat skype ett bra tag, lika trevligt somvanligt att sitta "ansikte mot ansikte". Han befinner sig just nu i Brisbane, Australien och dricker vin. :P :P Heh.

Min blogg kommer från och med nu förvandals till min RESEBLOGG. Här kommer ni alltså kunna läsa och se bilder ifrån resan, kan ju dock inte lova att jag kommer blogga jätte regelbundet men självklart så fort jag får tillfälle.  
Tänkte börja med att gå inte lite på vad det är för resa jag åker på och hur färdplanen ser ut, eftersom det är många som frågar och undrar om det är så att jag åker själv? eller vilka jag kommer resa med? etc.
Då är det ju alltså så att jag åker med företaget Rosa Bussarna, Pink Caravans som många säkert hört talas om. Rosa Bussarna utbud på paketresor har under de senaste åren vuxit vädligt mycket ifrån att från början bara erbjudit resor då du lever och tar dig runt enbart med just de rosa bussarna i Afrika till att ha resor till Thailand-Malaysia, Brasilien-Argentina-Chile, Zambia-Kenya, Egypten-Jordanien, Australien-Nya Zeeland (du kan i princip resa över hela världe med dem och hittills har ca 16 000 valt att göra det) och så då deras vårresa till Japan/Kina som jag åker på, och det är alltså ingen rosa buss jag kommer åka runt i eller sova i utan vi kommer ta oss runt somvanligt med lokala färdmedel tåg, båt flyg etc. och bo och sova på hostel eller enklare hotell. Sedan reser jag alltså inte själv, men det är ingen i gruppen på 16 personer känner jag sen tidigare. Ehh kan bli spännande, vilket också var syftet.
http://www.rosabussarna.com/  Här kan du läsa mer om både min resa och hitta en hel del annat.

Färdplanen för mig och de 16 andra kommer sammanfattat se ut såhär:
1. Flyg från Stockholm 5/4 kl 13:15
2. Ankomst Tokyo
3. Tokyo
4. Tokyo
5. Tokyo
6. Tåg till Hiroshima
7. Hiroshima
8. Hiroshima
9. Tåg till Kyoto
10. Kyoto
11. Kyoto
12. Tåg till Kanasai för flyg till Shanghai
13. Shanghai
14. Shanghai
15. Buss till Hangshou
16. Buss till Suzhou
17. Suzhou. Nattåg till Xian
18. Ankomst Xian
19. Xian
20. Xian. Nattåg till Beijing
21. Ankomst Beijing
22. Beijing
23. Beijing
24. Beijing
25. Beijing. Flyg till Malaysia Kuala Lumpur 09.00. Flyg till Sydney.
(det är alltså här jag lämnar gruppen och själv flyger ned till Australien)
26. Ankost Sydney 08.00
Vidare resplan i Autralien är inte bestämmd antagligen tar vi väl oss vidare ned
till Melbourne, men när och hur blir en senare fråga.

Planerad hemresa är den 25 maj, flyger då via Moskwa. Så vi ses i sommar! Håll ställningarna tills dess.
image184
Kika på kartan så får du ett en rätt bra uppfattning om hur jag reser (skrev inte ut alla städer eftersom det blev så klottrigt på kartan då). :)

Kommentarer
Postat av: jenny

ja sista dagen är över. känns bara bra just nu! men kommer nog kännas konstigt på måndag när jag itne har ett jobb att gå till :P

lycka till imorgon och framöver ute i världen! kommer följa din blogg som en igel! :D

kommer sakna dig för nu kommer vi inte ses förens i höst när jag kommer hem! då jävlar bruden :D

puss pusss!

Postat av: Nina

Hej Erika!
Lycka till på resan, hoppas du får en superduper tid i Asien och alla platser du ska till!

Sköt om dig!

Kram från fam Lundback

2008-04-04 @ 21:16:31
Postat av: wigert

vojne vojne det later hemskt kuligt. ses snart da!

2008-04-06 @ 07:30:26
Postat av: Rikard

Hare bast av alla nu gobit:) Vi ses snart! Hoppas flygresan gick bra och att det aer nagra schyssta muppar som hankar med pa resan i Asien! PUSSAR

2008-04-06 @ 07:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback