Hanghzou / Suzhou - tva snabbvisiter

Hej, klockan ar snart 24.00 och for mig att det ar dags att sova for att orkar upp tidigt imorgon for att hinna med att se lite av denna stad ocksa - just nu befinner vi oss i Suzhou. Lamnade Hanghzou imorse och har akt buss nastan hela dagen. Gjort tre stopp, forst vid ytteligare ett tempel, darefter pa ett teplantage dar vi strosade runt och drack gront te, ingen riktigt favorit hos mig, men nyttigt ar det ju. Sedan ett stopp for kak. Kom fram hit vid 17.30 tiden, stog oss in till stan och kakade riktigt mat som omvaxling, med riktigt mat menar jag pizza, pasta eller liknande, idag blev det pasta, smakade riktigt bra efter att bara ha atit aklig nudelsoppa vid lunch. Redan imorgon aker vi vidare harifran till Xian med nattag, den resan tar ungefar 16 tim, kan bli en dryg resa men, finns ju en del att hitta pa for att fa tiden att ga fortare.

Har nedan kommer iaf lite forsenade bilder, internet uppkopplingen har ar inte direkt den snabbaste, sa att lagga upp bilder tar evigheter, skulle ju sjalvklart vilja lagga upp manga fler men det hinns inte med. Tar tag i resten nasta tillfalle jag far tid till datorn. I alla fall som tidigare namnt ar bilderna  ifran besoket pa atombombsmuseet i Hiroshima och sa basebollmatchen vi var pa samma dag...

image254


image264


En annan sak jag tankte namna for er ar att jag om bara 10 dagar kommer lamna asien flyga ned till Sydney och traffa Rikard, min Rikard som jag sedan den 6 februari har langtat och saknat varje dag, det kommer bli saaa harligt att fa ses igen efter sa lang tid. Det ar inte klokt, manaderna har rusat ivag men anda har det gatt sa langsamt, strunt samma nu ar det inte alls manga dagar kvar.
Ta hand om er allihopa hemma, manga kramar / Erika


Kommentarer
Postat av: Baloo

Hejsan tjejen!
Vilken resa DU får göra! Minnen för livet och ganska hektiska dagsprogram verkar det vara. Men man brukar samla intrycken en tid efter själva resan. Kanonfina bilder tagna av den blivande fotografen!? Nu lever du livet, krama Rikard från oss....och du...vi saknar dig!
//Kent o Pia

2008-04-20 @ 19:01:35
Postat av: egoflow

oj, tar "din" resa slut om bara tio dagar! galet! igår var det håkan och jag ville ringa dig när han spelade hurricane, jag fick en tår i ögat och sände massa kärlek telepatiskt, kände du det? ha det underbart kära du. kram j

Postat av: Pappa Kalle

Hej lilla gumman!
Erika, det var så härligt att prata med Dig häromdagen. Jag instämmer i Kents och Pias omdöme om att riktigt spännande resor - där kommer de verklga intrycken långt senare - ja det kan ta 10 år eller mera innan man verkligen förstått vad man egentligen upplevt.
Här i Norrland har våren verkligen anlänt på allvar. Idag har jag tvättat både M5:an och M3:an så att de "skiner som solen i Karlstad". När Du kommer upp i sommar kan det kanske bli läge för provkörning.

I morgon måndag åker jag till Stockholm för diverse konsultuppdrag och stannar där till på torsdag. Gunilla har nyligen kommit hem från Östersund där hon varit nu i helgen och insupit moderaternas nya politiska handlingsprogram.

Erika - sköt om Dig och njut av varje sekund - den här resan går inte i repris!

Kram från
Pappa & Gunilla

2008-04-20 @ 20:43:42
Postat av: Gunilla

Hej Erika!
Det är verkligen jätteroligt att läsa om Dina upplevelser och se dina bilder. Intryck som med all säkerhet bara kommer att bli större med tiden.

Sköt om Dig och jag säger som Pappa: Njut av varje sekund.

Kramar Gunilla

2008-04-20 @ 20:59:08
Postat av: perril

hej göll! tiden går så snabbt. snart har du vart borta i en månad? och snart är du i australien med rillekillen. skööönt för dig! jag är så trött nu så ögonen svider. har vart en slirig helg. fira fira. jag har kommit in på liverpool school of arts and design! så du och rickardo får komma och hälsa på oss i liverpool i höst/vinter/vår/sommar osv. heheheeeee. HAVE FUN! puss

2008-04-21 @ 00:13:13
Postat av: Rikard

Haer strommar inlaggen in ser jag! Sa roligt att se :) Hektiskt har du nog mer an sakert som du sager men du kommer njuta annu mer av denna resa efterat tror jag! Nu aer det 9 dagar kvar! Wiho! Hoppas du itne far for trakigt pa bussfarden eller taget eller var det nu var :) Manga pussar och kramar fran din lilla Rille!

2008-04-21 @ 03:36:15
Postat av: jenny

hej hej :) nu ar jag ı turkıet mın frıend. jag hoppas du har det bra. det har ıaf jag :) om du hınner och ar ıntreserad kan du lasa om mıg pa resedagbokenç heter jennybrunzell dar :)

2008-04-21 @ 16:16:59
Postat av: Erika

Hey alla och tack for alla kommentarer!
Sa kul att lasa, sa fortsatt sadar :)
>Baloo/pappa/Gunilla: Ja, det hander saker hela tiden har, sa det kanns som jag varit borta i en evighet efter som jag upplevt sa jattemycket under ganska kort tid anda. Alla intryck kommer ta sin lilla tid att smalta verkligen. Under resans tid har man ju inte tid att reflektera sa mycket over vad vi har gjort, igar kom vi fram till att vi inte haft en sovmorgon pa hela vistelsen. Men det blir vila och lite lugnar nar jag kommer ned till killarna i Australien sen, bara 6 dagar kvar nu. Harligt att varen kommit pa riktigt darhemma nu ocksa. Sjalvklar njuter jag av varje sekund har,
jag mar bra forutom att turen kommit till mig med forkylning och tappt nasa, blir latt smittad nar man umgas i en grupp tatt inpa varandra.
>Jossan: Resan tar slut i Asien men fortsatter i ett lugnar tempo i Australien, kanner att lite vila inte skulle sitta fel efter allt detta. Kan tanka mig att Hakan var kanon, han kan det dar med att vaka minnen hos oss. Tanker pa dig vannen!
>Perril: Fasen vad kul att hora tjejen. Stort GRATTIS till det! Ja da for vi fara till England och halsa pa.
>Rikard: Var forsta kram nar vi ses pa onsdag vad jag tanker pa det, underbar kansla da!
>Jenny: Harligt bruden, hoppas allt ar jattebra. Yes jag far titta in dar nar jag far tillfalle.

Ikvall bar det av igen med nattag till Beijing. Skriver nytt inlagg sa fort jag far tid. KRAMAR TILL ER ALLA!

2008-04-24 @ 04:35:14
Postat av: Mexicopyssling Marcus

Hej Erika!
Hoppas att allt är bra med dig på andra sidan.
Det värkar som du har varit med om en hel del på din resa änsålänge.
Tack för kortet du skickade btw:)
Hoppas vi ses till sommaren!

/Kram Marcus

2008-04-24 @ 13:40:47
Postat av: John Sandell

Erika,
Det ar jatte roligt att lasa om alla dina aventyr. Vi har tyvarr inte varit sa duktiga pa att kommentera men det verkar som du har haft fullt upp med alla andra upplevelser och dyligt. For hoppningsvis sa kan du komma over till den har sidan Atlanten nasta gang. Skot om dig. /John, Heather, Jack, Nicklas & Lily.

2008-04-27 @ 17:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback